Autostrada Deva-Orăştie, numărătoare inversă

Articolul a fost vizualizat de 1,807 ori

Pe principiul “mai bine mai târziu decât niciodată”, iată că mult aşteptata autostradă hunedoreană devine realitate. Potrivit prefectului Sorin Vasilescu, pe autostrada ce leagă Deva de Orăştie se poate circula deja, însă mai sunt câteva mici lucrări de executat pentru ca să se facă inaugurarea oficială şi deschiderea traficului pe tronsonul de la Simeria spre Orăştie.

Ieşirea de pe autostradă va fi la Gelmar

autostrada“Am fost joi (9 mai 2013 – n.r.) pe autostradă. Mai aveau foarte puţin de lucrat, câţiva parapeţi şi accesorii de montat. De asemenea, se lucrează la podul de la Gelmar pe care se va face descărcare de pe autostradă pe DN 7, lucrare care aparţine de tronsonul Orăştie – Sibiu. Aceste lucrări nu au termen de finalizare acum, dar am primit asigurări de la constructor că vor forţa lucrurile şi, în cel mult două săptămâni, se va inaugura şi tronsonul de autostradă Simeria – Gelmar”, a declarat prefectul Sorin Vasilescu.

Inaugurarea celui de-al doilea tronson al autostrăzii Deva – Orăştie, construită de firmele Strabag şi Straco, a fost programată iniţial pentru luna aprilie a acestui an. Termenul de finalizare a fost decalat, din cauza unor probleme tehnice apărute la construcţia unor poduri, dar şi a ploilor abundente din primăvara acestui an, care au îngreunat misiunea drumarilor.

Construcţia tronsonului Timişoara – Deva, gata de start

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, condusă de interimarul Mircea Pop, este pe cale să semneze contractele pentru construcţia a patru loturi de autostradă între Timişoara şi Deva.

Astfel, Lotul 3 din autostrada Lugoj – Deva, în lungime de 21 km, ar urma să fie construit de asocierea condusă de firma Teloxim Con, patronată de “regele asfaltului” Theodor Berna. Teloxim, care a oferit un preţ de 579,9 milioane de lei, a avut câştig de cauză tot de pe locul al doilea, după ce oferta asocierii UMB Spedition – Tehnostrade a fost descalificată. Lotul 4 al autostrăzii Lugoj – Deva ar putea fi construit de asocierea UMB Spedition – Tehnostrade. Asta cu toate că Unitatea pentru Coordonarea şi Verificarea Achiziţiilor Publice, din CNADNR, ar fi avut obiecţii cu privire la decizia comisiei de licitaţie, susţin surse din Compania

de Autostrăzi. Pentru construcţia a 22,1 km de autostradă, firmele controlate de Dorinel Umbrărescu ar urma să primească aproximativ 420 milioane de lei.

About Adrian Sălăgean