Podul de la Bretea Strei se reface peste doi ani

Articolul a fost vizualizat de 1,679 ori

Cel puţin doi ani vor dura procedurile legale şi lucrările efective pentru refacerea podului prăbuşit la Bretea Strei în urmă cu două luni. Între timp, Consiliul Judeţean va închiria un pod modular pentru ca localnicii să nu mai fie nevoiţi să ocolească între 5 şi 10 kilometri pentru a ajunge în centrul de comună – Bretea Română.

Podul de la Bretea Strei se reface peste doi aniConform experţilor consultaţi de CJ Hunedoara, podul prăbuşit poate fi refăcut şi nu va fi necesară construirea unuia nou. Totuşi, cheltuielile pentru refacerea şi consolidarea vechiului pod se vor situa între 6,5 şi 8 milioane de lei. Consiliul Judeţean nu poate lansa o licitaţie pentru desemnarea unui executant al lucrării până în momentul în care nu are o sursă de finanţare a proiectului. Bugetul CJ este deja stabilit şi va fi rectificat abia în vară: “Am iniţiat un proiect de hotărâre de guvern şi sperăm că vom primi sprijin pentru finanţarea lucrărilor de refacere a podului de la Bretea Strei. Până în toamnă sperăm să avem desemnat un executant. Lucrările vor fi de durată. Cred că vor trece cel puţin doi ani până când se va putea circula din nou pe acel pod”, spune vicepreşedintele CJ Hunedoara, Tiberiu Balint.

Pod închiriat

Zilele acestea, Consiliul Judeţean negociază cu societatea Hidroconstrucţia închirierea unui pod modular, cu elemente din beton şi metal, care să fie amplasat la 50 – 100 de metri în aval de podul prăbuşit. Vicepreşedintele CJ dă asigurări că soluţia va fi una sigură, având în vedere că în amonte, pe cursul Streiului, funcţionează o hidrocentrală, iar nivelul apei creşte brusc atunci când apa din barajul acesteia este turbionată. “Podul pe care dorim să-l închiriem are capacitatea de a rezista unei viituri care se poate produce o dată la 1.000 de ani. În plus, va fi destul de lat pentru a avea două sensuri de circulaţie şi va putea suporta vehicule cu greutatea de până în 20 de tone”, adaugă Tiberiu Balint.

Podul de peste râul Strei s-a prăbuşit în seara de 18 februarie, anul acesta, la puţin timp după ce fusese tranzitat de un camion. În momentul ruperii traveelor, pe pod se aflau două autoturisme. Investigaţiile de specialitate efectuate de experţi săptămânile trecute au arătat că ruperea a fost provocată de slăbirea fundaţiei unuia dintre piloni. Podul fusese construit în 1974 de către o firmă din judeţul Timiş, societate care nu mai există.

Tags: ,

About Ciprian Iancu