Cereri onorate mai repede la cartea funciară

Articolul a fost vizualizat de 27,973 ori

Termenele pentru serviciile furnizate de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi unităţile subordonate s-au redus, începând cu data de 1 septembrie 2014, după cum informează instituţia într-un document de presă publicat recent. Prin urmare, solicitările cetăţenilor privind eliberarea diverselor avize sau înscrierile în cărţile funciare vor fi soluţionate mai repede ca înainte, informează Avocatnet.ro.

cfTermenele pentru serviciile furnizate de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară au fost reduse începând de luni, după cum se arată în Regulamentul de avizare, recepţie şi înscriere în evidenţele de cadastru şi carte funciară, aprobat prin Ordinul ANCPI nr. 700/2014, publicat în Monitorul Oficial în 31 iulie 2014.

Mai precis, conform noilor reglementări, în cazul primei înregistrări a imobilelor/unităţilor individuale, pentru înfiinţare carte funciară, termenul de soluţionare va fi de acum de 7 zile, cu 2 zile mai puţin ca înainte. În ce priveşte soluţionarea în regim de urgenţă, termenul a rămas neschimbat, de 3 zile lucrătoare.

Pentru recepţia şi înfiinţarea cărţii funciare termenul este acum de 15 zile lucrătoare, cu 6 zile mai puţin ca înainte. În acest caz, şi termenul în regim de urgenţă a fost redus, de la 7 zile lucrătoare la doar 5.

Termenele de rezolvare scad şi în ceea ce priveşte întăbularea sau înscrierea provizorie. Astfel, problemele privind dreptul de proprietate sau dezmembrăminte în favoarea persoanelor juridice vor fi soluţionate în 7 zile şi nu în 9, cum era până acum.

În acelaşi interval de timp se rezolvă şi cererile privind imobilele expropriate, dar şi solicitările care au ca obiect înscriere dezmembrare / comasare în cartea funciară.
De asemenea, conform Regulamentului, la ghişeele unităţilor subordonate Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară va exista un program unic la nivel naţional pentru înregistrarea cererilor şi eliberarea documentelor.

Astfel, solicitările având ca obiect servicii de cadastru şi/sau publicitate imobiliară vor putea fi depuse zilnic între orele 8:30 – 14:00, în timp ce eliberarea lucrărilor de cadastru şi publicitate imobiliară se va efectua zilnic în intervalul orar 11:00 – 16:00. Atenţie! Programul este valabil pentru toate categoriile de solicitanţi (persoane fizice, persoane juridice, notari, persoane autorizate să execute lucrări de cadastru, avocaţi, executori judecătoreşti, reprezentanţi ai băncilor comerciale).

Modul de organizare, competenţa teritorială, numărul şi arondarea birourilor de cadastru şi publicitate imobiliară au fost stabilite recent prin Ordinul ANCPI nr. 890/2014, publicat în Monitorul Oficial nr. 632 din 29 august 2014.

Conform acestui act normativ, birourile de cadastru şi publicitate imobiliară sunt competente să efectueze operaţiunile de cadastru şi publicitate imobiliară cu privire la imobilele aflate în unităţile administrativ-teritoriale arondate.

Competenţa teritorială, numărul, precum şi arondarea birourilor de cadastru şi publicitate imobiliară sunt stabilite conform anexelor ordinului, acestea fiind publicate în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 632 bis.

About Adrian Sălăgean