Autostrada, trasă “pe dreapta” de săteni

Articolul a fost vizualizat de 1,792 ori

Lucrările la tronsonul de autostradă Deva – Orăştie stagnează. Practic, şantierul riscă să rămână fără sursa de aprovizionare cu material de umplutură pentru terasamentele drumului. Constructorii Straco şi Strabag au fost notificaţi de Agenţia pentru Protecţia Mediului (APM) Hunedoara să oprească marţi lucrările de excavaţii pentru rocamente, după ce la sediul instituţiei au fost depuse două contestaţii din partea sătenilor din localităţile Banpotoc şi Pricaz.

La Banpotoc, locuitorii au cerut ca pe terenul exploatat să fie realizate o bază sportivă şi spaţii verzi, în condiţiiile în care prin planul de conformare în baza căruia s-a obţinut avizul de mediu, firmele constructoare s-au angajat să investească în elemente de acest gen. Pe de altă parte, sătenii din Pricaz acuză constructorii că au exploatat sălbatic zona, compromiţându-se redarea pământului în circuitul agricol. Potrivit Georgetei Barabaş, director la APM Hunedoara, constructorii autostrăzii nu vor mai putea prelua materiale de umplere pentru infrastructură din perimetrele Banpotoc şi Pricaz până când îşi vor reface planurile de mediu. Dar înseamnă bani şi timp.

Varianta halda

În opinia sursei citate, o soluţie pentru a dezamorsa impasul ar reprezenta-o materialele de umplutură care se găsesc pe haldele de zgură de la Hunedoara şi Ghelari. Pentru aceasta, Straco şi Strabag au nevoie doar de un acord al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Tronsonul de autostradă Deva – Orăştie beneficiază de o finanţare în valoare de 177,92 milioane de euro. Lungimea tronsonului este de 32,5 kilometri, cu două benzi pe sens. Pe traseu vor fi construite 21 de poduri şi pasaje, cel mai mare fiind podul peste râul Mureş, care va avea o deschidere de 720 de metri. Termenele de finalizare a lucrărilor sunt august 2012 pentru segmentul Simeria – Orăştie şi februarie 2013 pentru sectorul Deva – Simeria.

About Adrian Sălăgean