Castelul Corvinilor “accesează” generaţia Facebook

Articolul a fost vizualizat de 2,183 ori

Un grup de voluntari hunedoreni, reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale Centrul European pentru Dezvoltare Rurală (CRED) şi Asociaţia “Moştenire vie”, au decis să promoveze cel mai mare castel medieval din Europa de Sud-Est prin intermediul celor mai moderne medii de comunicare: reţelele de socializare, spoturi video, memory stick-uri, dar şi un web-cam cu transmisie live din curtea castelului. Valoarea totală a sumei alocate pentru mediatizarea castelului lui Ioan de Hunedoara este de aproape un milion de lei.

Cel mai important monument medieval din România va avea parte de un proiect elaborat de promovare pe Internet şi nu numai

Proiectul “Castelul Corvinilor – ieri şi azi – leagănul unei comunităţi”, finanţat din Fondul European pentru Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Regional (POR) – Domeniul “Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică”, a ajuns la jumătatea duratei de implementare. Proiectul a demarat în luna septembrie 2011 şi este prevăzut să fie finalizat în luna august a acestui an. Până acum, voluntarii asociaţiilor implicate în derularea proiectului au muncit la pregătirea materialelor publicitare tipărite şi inscripţionate, care vor fi distribuite prin campanii de promovare. Printre materialele de promovare se numără: pliante de hârtie, materiale promoţionale pliabile din plastic, mini-hărţi de buzunar, albume foto, farfurii ceramice, căni, tricouri, magneţi şi memory stick-uri. În plus, reprezentanţii celor două asociaţii şi voluntarii implicaţi în proiect au contactat 25 de centre de informare turistică din ţară, cărora le vor fi trimise mii de obiecte promoţionale. Distribuirea de materiale promoţionale se va face şi prin intermediul şcolilor, a instituţiilor de învăţământ şi Inspectoratelor Şcolare judeţene, precum şi a instituţiilor publice de la nivel local, judeţean şi regional. Pentru promovarea proiectului a fost realizat şi un spot TV cu durata de 30 secunde, care este difuzat prin intermediul TVR Timişoara la ora 18.30, iar un articol de promovare a castelului a fost publicat deja în revista Traveller Magazin.

Internetul “luptă” pentru castelul medieval

Promovarea prin intermediul Internetului include dezvoltarea unui portal web, bazat pe tehnologii inovative. Prima etapă va încorpora conexiuni către reţele pentru a creşte popularitatea obiectivului turistic, în special în rândul adolescenţilor şi tinerilor. Dezvoltarea portalului a început în luna decembrie şi ar trebui finalizată luna viitoare. Acesta va cuprinde componente tehnologice inovative: interfaţă multimedia inteligentă, integrare şi afişare a temperaturii exterioare pe bază de senzor, dar şi integrarea unei camere web care va transmite live imagini de la Castelul Corvinilor. Mai mult, portalul va include şi şase serii de concursuri cu tematici specifice, care vor avea ca premii diverse materiale promoţionale. Promovarea prin intermediul acestor reţele de comunicare a început deja, fiind lansată pagina de Facebook “Castelul Corvinilor – ieri şi azi”. La două luni de la lansarea paginii, iniţiativa este susţinută de aproximativ 200 de persoane (ceea ce asigură, deocamdată, peste 55.000 de alte conexiuni), aşa că organizatorii îi aşteaptă pe hunedoreni în număr cât mai mare pe pagina de Facebook, pentru a susţine obiectivul turistic numărul unu al oraşului, dar şi al judeţului, care înregistrează anual în jur de 100.000 de vizitatori.

Aşteaptă finanţarea întârziată

Castelul Corvinilor

Din păcate, până acum cele două organizaţii implicate în promovarea Castelului Corvinilor au fost nevoite să se descurce din fonduri proprii, având în vedere că după amânarea demarării proiectului cu o lună, rambursările sunt şi acum în întârziere. “Noi suntem la zi cu tot ceea ce înseamnă grafic de activităţi, însă am avut ghinionul de a intra în seria organizaţiilor care nu au mai primit prefinanţarea de 30 la sută din valoarea proiectului, fiind anunţaţi că vom avea la dispoziţie pentru cheltuielile necesare doar 10 procente. Şi pe acestea urma să le primim separat: câte 5 la sută din sumele respective, în două tranşe. Deocamdată, nu am primit niciun ban din cei aşteptaţi, dar am încercat să ne descurcăm aşa cum am putut, din contribuţii proprii, sperând ca situaţia să revină la normal în perioada imediat următoare. Reprezentanţii Ministerului Dezvoltării şi Turismului sunt oameni competenţi şi foarte amabili, cu care am lucrat excelent, însă, probabil, este o chestiune care vizează mai degrabă sistemul”, explică Gladiola Cheţe, preşedintele CRED. Aceasta adaugă că echipa de implementare a proiectului are noroc că lucrează cu voluntari, proiectul presupunând angajarea unei singure persoane, astfel că îngrijorarea referitoare la datoriile către stat pentru angajaţi, pe care alte organizaţii le-au făcut din cauza întârzierii banilor, nu sunt, deocamdată, o problemă. Proiectul are o valoare totală de peste 993.000 de lei, dintre care 673.000 de lei sunt bani care vin din Fondul European pentru Dezvoltare Regională, 103.000 de la bugetul naţional, iar beneficiarii contribuie şi ei cu aproape 16.000 de lei.

About Ada Beraru