“Fente” pe care le fac comercianţii ca să-i determine pe clienţi să cumpere

Articolul a fost vizualizat de 1,314 ori

Sunt tactici de marketing, de multe ori conţinând minciuni nevinovate, care atrag clienţii să cumpere. Le cunoaştem cu toţii şi totuşi ele reuşesc de fiecare dată să ne înfrângă “rezistenţa” şi să ne facă să cumpărăm. O analiză a Business Insider a identificat care sunt cele mai persuasive metode de convingere a clienţilor la care recurg retailerii. 

1. Preţul mai mic dacă cumperi la pachet 2-3 produse. Aceasta este o strategie destul de întâlnită. Impresia că dacă iei mai multe produse beneficiezi de un preţ mai mic este total eronată. De fapt, preţul produsului nu este mai mic. Mirajul ţine de împachetare, nicidecum de câştig.

2. Înţelegerea greşită a condiţiilor ofertei. Se întâmplă deseori ca textul publicitar să dea impresii eronate. Soluţia pentru a nu ne lăsa păcăliţi constă în… asterisc. Este întotdeauna (sau în cele mai multe cazuri) poziţionat în partea de jos a promoţiilor, scris cu font cât mai mic şi cât mai puţin scos în evidenţă. El există însă şi lămureşte cel mai bine care sunt condiţiile achiziţiei.

3. Preţurile psihologice, care se termină în cifrele magice “9 sau 5”. Ele dau senzaţia, de cele mai multe ori, că tarifele sunt mai mici.

4. Alternarea tarifelor mari la început, mici pe măsură ce trece timpul. La pătrunderea pe o nouă piaţă, produsele sunt comercializate la tarife mai mari, urmând ca ulterior preţurile să scadă.

Cu toate astea, la inaugurare, aproape toate ofertele au aşa-zise promoţii de genul “20% discount”. De fapt, totul ţine doar de strategii mincinoase de marketare. Preţurile “reduse” sunt de fapt cele reale.

About Adrian Sălăgean