“Opera Nights” merge mai departe

Articolul a fost vizualizat de 2,319 ori

Cea de-a doua ediţie a Festivalului “Opera Nights” se va derula în intervalul 13 – 15 iulie, în curtea interioară a Castelului Corvinilor. Organizatorii au dorit ca cea de-a doua ediţie să ofere publicului mult mai multe surprize decât prima, însă constrângerile de ordin financiar au făcut ca unele să fie tăiate de pe listă şi trecute în proiectele pentru anii viitori. Totuşi, cea de-a doua ediţie a festivalului se anunţă şi mai spectaculoasă decât prima.

Dacă în urmă cu un an s-au cântat arii din diverse opere, anul acesta pe scena din curtea interioară a Castelului Corvinilor se vor transpune opere întregi. Vineri, 13 iulie, se va putea urmări “Rigoletto”, sâmbătă – “Bărbierul din Sevilla”, iar duminică melomanii vor avea ocazia să retrăiască senzaţiile oferite de “Carmina Burana”. Toate spectacolele încep de la ora 21, preţul unui bilet va fi de 40 de lei, iar abonamentul pentru toate cele trei seri de spectacol va costa 100 de lei. Biletele se găsesc la Castelul Corvinilor, la Teatrul de Artă Deva, sau pe site-ul operanights.ro. Despre detalii de organizare, planuri imediate şi pe termen mediu, am discutat cu principalul organizator al evenimentului, Alexandru Gruian.

În “bunul” obicei românesc, nu ar fi fost o “surpriză” dacă Opera Nights s-ar fi oprit la prima ediţie. Cum aţi reuşit să ajungeţi şi la cea de-a doua?
Contractele pentru ediţia a doua au fost semnate încă de la începutul anului. Consiliul Judeţean a şi alocat 35.000 de euro pentru acest festival, iar Primăria Hunedoara a prins în buget 15.000 de euro. Chiar dacă primarul Hunedoarei s-a schimbat, noul primar, cu care am discutat recent, ne-a asigurat de sprijinul său. Am avut însă probleme cu unii sponsori din domeniul privat, din cauză că s-au schimbat şefii, sau din cauză că şi-au anulat orice buget imediat pentru sponsorizări. 

Cu ce va fi mai deosebită ediţia din acest an?
Suntem nevoiţi să mergem cu un preţ mai mare la bilete, pentru că din aceşti bani se asigură acoperirea unor cheltuieli imediate ale festivalului. Apoi vom încerca să “pavăm” cu lemn toată curtea interioară a castelului, aşa încât scaunele să fie mai bine aşezate, şi să mărim numărul de locuri la 600. Diferenţe vor fi, în sensul bun al cuvântului, chiar dacă, din motive financiare, nu am mai reuşit să organizăm şi “balul operei” aşa cum am fi dorit. De exemplu, dacă anul trecut am avut 80 de artişti, anul acesta vor fi 125. Toţi vor proveni de la Teatrul de Operă “Oleg Danovski” din Constanţa şi de la Opera Română din Bucureşti.

Reacţiile după prima ediţie s-au stins deja?
Nicidecum. Pentru a doua ediţie am avut mai multe solicitări de la mulţi alţi artişti care au dorit să vină, însă, date fiind condiţiile mai speciale de la Castelul Corvinilor, am preferat să lucrăm cu artişti care ştiau deja locul foarte bine. Mă bucură însă că primele rezervări au fost făcute de persoane din afara judeţului. Sper să avem un număr cât mai mare de spectatori din ţară.

Festivalul “Opera Nights” poate însemna pentru Hunedoara ce a însemnat pentru Sibiu festivalul de teatru de acolo?
Absolut. Asta este şi ideea noastră, aceea ce a crea, pe lângă un act cultural de cea mai bună calitate, şi un obicei anual, acela de a atrage turişti la Hunedoara în perioada festivalului, turişti care ziua să viziteze judeţul, seara să vină la concerte, iar astfel să-i ţinem cel puţin trei, patru sau chiar cinci zile în oraş. Festivalul trebuie să facă parte dintr-un întreg concept turistic în următorii ani.

About Ciprian Iancu