Accidentele scad, pericolele de pe DN7 rămân

Articolul a fost vizualizat de 1,790 ori

Statistica primelor şase luni prezentată de Serviciul Rutier din cadrul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Hunedoara arată o diminuare clară a numărului accidentelor de circulaţie grave. Aceleaşi date indică însă faptul că, mai ales pe DN 7, pericolul de accidente rămâne la cote ridicate. Porţiunea hunedoreană a drumului amintit are nu mai puţin de opt “puncte negre”, zone în care, an de an, se produc tragedii soldate cu persoane moarte sau grav rănite. 

În limbajul rutier, “punctele negre” sunt zone de pe şosele în care anual au loc evenimente rutiere cu consecinţe foarte grave, vreme de zece ani la rând. DN 7 a scăpat de un asemenea punct negru, cel de la Aurel Vlaicu, unde s-a impus o limitare a vitezei la 70 de kilometri la oră, dar s-a ales cu un altul în zona fabricii de biciclete DHS, mai precis la intersecţia DN 7 cu drumul care pleacă din Sântandrei şi trece spre aerodromul de la Săuleşti. Luate pe rând, de la Vest spre Est, “punctele negre” apar încă de la Ilia şi se termină abia după Orăştie.

Zonele morţii, punct cu punct

Harta “punctelor negre” de pe DN7  (click pentru a mări)

Prima zonă foarte periculoasă este în apropiere de satul Săcămaş, în locul numit “Colţul pietrei”. Aici, o stâncă “înaintează” în traiectoria drumului forţând şoseaua să formeze o curbă foarte periculoasă. De mai mulţi ani, Serviciul Rutier a cerut dinamitarea stâncii şi îndreptarea traiectoriei drumului, dar fără succes.

Al doilea punct negru de pe DN 7 este zona dintre Veţel şi Mintia, curbele aparent uşor de abordat, depăşirile făcute fără asigurare temeinică pe liniile drepte şi maşinile care ies brusc de pe drumurile laterale provoacă anual accidente soldate cu decese şi leziuni grave.

La câţiva kilometri mai spre Deva apare şi cel de-al treilea punct negru, una dintre cele mai urâte intersecţii care există în reţeaua naţională de drumuri a României, cea de lângă podul de peste Mureş de la Şoimuş. Cine vine de pe DN 76 şi vrea să vireze la stânga spre Deva are parte de o porţie nedorită de adrenalină. Rutieriştii au cerut Companiei Naţionale de Drumuri şi Autostrăzi realizarea unui giratoriu situat mai înspre Mintia. Astfel, şoferii care vin dinspre Şoimuş sunt obligaţi să vireze la dreapta şi să facă giraţia pentru a se întoarce spre Deva, iar cei care circulă pe DN 7 sunt obligaţi să reducă viteza. În zonă se circulă cu peste 100 de km pe oră, pentru că sunt câte două benzi pe sens.

Intrarea în Deva dinspre Sântuhalm este cel de-al patrulea “punct negru” actual de pe DN 7. Şoferii care ies de pe proprietăţile riverane şi virează stânga, călcând linia dublă continuă şi neacordând prioritate produc cel mai adesea accidente grave.

Al cincilea punct negru este intersecţia DN 7 cu drumul care duce de la Sântandrei spre Aerodromul Săuleşti, intersecţie situată în apropierea intrării în fabrica de biciclete DHS. După ce o tânără de 18 ani a murit aici pe trecerea de pietoni, anul trecut, colegii acesteia cereau ridicarea unei pasarele pietonale. Poliţiştii de la circulaţie solicitaseră măcar marcaje şi indicatoare pentru reducerea vitezei, iar acum cred că un mic giratoriu ar mai elimina din pericole. Nu s-a făcut însă nimic.

Cel de-al şaselea punct negru este marcat în zona din apropierea intersecţiei DN 7 cu DN 66 din Simeria Veche. Depăşirile riscante şi viteza excesivă provoacă aici, an de an, accidente grave.

“Punctul negru” cu numărul 7 se află la intrarea în Orăştie dinspre Sebeş. Linia dreaptă îi îndeamnă pe şoferi să “o calce”, fără să mai ţină cont că traficul se aglomerează în zonă, sau că de pe un drum lăturalnic poate oricând să apară vreun alt vehicul.

Cel de-al optulea punct negru este marcat de statisticile poliţiei rutiere aproape de Halta Geoagiu şi de intersecţia DN 7 cu şoselele care duc spre Geoagiu, respectiv Romos.

Demersuri în van

“Pentru rezolvarea problemei de la «Colţul pietrei» am cerut de mai multe ori CNADNR să dinamiteze acea stâncă. Problema de la intersecţia de la Şoimuş urma să fie rezolvată cu un giratoriu, exista şi un proiect în acest sens, dar compania de drumuri a revenit spunând că nu mai dispune de banii necesari şi că problema se va rezolva oarecum de la sine odată cu darea în folosinţă a autostrăzii. Nu cred că este deloc aşa, pentru că în zona amintită se va circula în continuare şi vom avea aceeaşi problemă. Problema semnalizărilor şi marcajelor este permanent adusă de noi în discuţie. Sancţionăm administratorul drumului, dar degeaba îl amendăm, dacă sancţiunea nu este urmată şi de remedierea problemei în sine”, spune şeful Serviciului Rutier al IPJ Hunedoara, comisarul-şef Dan Micu.

Bilanţul negru

În prima jumătate a acestui an, pe şoselele din judeţ s-au produs 81 de accidente grave, soldate cu 17 morţi şi 73 de răniţi. Numărul evenimentelor de acest fel, comparativ cu perioada similară a anului trecut, este cu 39 mai mic, în timp ce numărul deceselor s-a diminuat cu 10, iar cel al persoanelor rănite grav a scăzut cu 42. Reprezentanţii Serviciului Rutier al IPJ spun că este cel de-al treilea an în care numărul accidentelor grave scade în judeţ, diminuarea fiind de 32 la sută.

“Cred că am reuşit această diminuare acţionând pe două paliere: o prezenţă mai mare a echipajelor de poliţie în trafic şi acţiuni pentru sancţionarea gesturilor care riscă să provoace cel mai adesea accidente, şi anume neacordarea de prioritate şi viteza excesivă”, spune comisarul-şef Dan Mic. Acesta adaugă că, din nefericire, nu se observă o îmbunătăţire a comportamentului şoferilor în trafic: “Din fericire, la noi, nu au fost probleme cu agresiuni în trafic comise de şoferi, dar continuăm să avem prea mulţi şoferi indisciplinaţi, iar un exemplu în acest sens îl constituie numărul mare de conducători auto care parchează în locuri interzise”.

Cele mai multe accidente grave (52 la sută) au loc pe străzile din localităţi şi sunt provocate de pietonii care traversează neregulamentar (20 la sută) şi de şoferii care circulă cu viteză prea mare (19 la sută). Mai bine de jumătate dintre accidente se produc între orele 14.00 şi 22.00, când sunt cele mai mari valori de trafic atât pe străzile din interiorul oraşelor cât şi pe şoselele din afara acestora. Totuşi, DN 7 rămâne cea mai periculoasă arteră rutieră din judeţ, mai ales pe timp de vară, când valorile de trafic depăşesc 40.000 de vehicule în 24 de ore, pe porţiunea dintre Simeria Veche şi Săcămaş. 40 la sută dintre accidentele de pe acest drum sunt provocate de şoferi aflaţi în tranzit prin judeţ.

Tags: ,

About Ciprian Iancu