Boagiu promite autostradă gata în 2013, de la Nădlac la Sibiu

Articolul a fost vizualizat de 2,125 ori

“Cred că se va putea circula pe autostradă, de la Nădlac la Sibiu, undeva în primăvara lui 2013″, a declarat, marţi, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, în timpul unei vizite făcute pe traseul Coridorului lV pan-european, cu ocazia inaugurării lucrărilor la loturile 1 şi 2 ale tronsonului de autostradă Orăştie – Sibiu. Cele două loturi nou începute se întind pe 45 de kilometri, din apropierea Haltei Geoagiu, mai precis, spre Sebeş şi, apoi, Sibiu.

Ministrul Transporturilor promite o autrostradă bazându-se pe severitatea CNADNR şi seriozitatea constructorilor

Anca Boagiu se declară optimistă în ceea ce priveşte acest termen, chiar dacă a recunoscut, fără să dea mai multe detalii, că pe un lot de lucrări situat între Timişoara şi Lugoj situaţia este încă neclară: “Avem o problemă cu un lot de pe tronsonul Timişoara-Lugoj, sper ca-n această săptămână să avem o discuţie tehnică pe această problemă şi să o rezolvăm. Lotul Lugoj – Deva a fost licitat (parţial, între Lugoj şi Dumbrava -n.r.). Avem 900 de milioane de euro pe care o să-i licităm în perioada imediat următoare, sumă care a fost constituită şi din economiile pe care am reuşit să le facem. Economiile le-am realizat în principal introducând standardele de cost, renegociind contractul pe autostrada Transilvania, contractele de mentenanţă de pe drumurile naţionale, introducând noi standarde de deszăpezire, obţinând reduceri care pleacă de la 30 la sută în sus. Acest lucru ne-a creat posibilitatea să pornim lucrări care de ani de zile erau începute şi aşteptau să le termine bunul Dumnezeu, probabil”.

Inginerii spun că se poate

Reprezentanţi ai conducerii uneia dintre cele două companii care se ocupă acum de construirea tronsonului Deva – Orăştie ne-au declarat că, din punct de vedere tehnic, respectarea termenului anunţat de ministrul transporturilor este un lucru cât se poate de posibil, cu toate că zona de aproximativ 70 de kilometri dintre Dumbrava (judeţul Timiş) şi Şoimuş va pune probleme serioase de proiectare şi execuţie, mai ales în zona colinară dintre Dobra (judeţul Hunedoara) şi Margina (judeţul Timiş). “Depinde foarte mult de cine anume va câştiga licitaţiile pe tronsoanele din acea zonă. Dacă vor fi constructori serioşi, nu vor fi probleme nici cu calitatea nici cu respectarea termenelor”, ne-a declarat, sub protecţia anonimatului, un director din cadrul
uneia dintre companiile amintite.

Una caldă, alta rece pentru constructori

Comisia Europeană a aprobat o finanţare de 150 de milioane de euro destinată lucrărilor la tronsonul de autostradă Lugoj – Deva (porţiunea Lugoj – Dumbrava – n.r.), sumă care se adaugă la cele 724 de milioane de euro deja aprobaţi pentru proiectele de drumuri din România, după cum a anunţat Anca Boagiu. “Astăzi, în România, avem deja, în diverse faze de execuţie, proiecte de autostradă pe 434 de kilometri.

Cel mai lung pod rutier construit în România după Revoluţie începe să capete formă la Uroi

În perioada imediat următoare, pe baza economiilor pe care le-am făcut şi a realocărilor de la proiecte cu beneficiari puturoşi care nu vor să le ducă mai departe, urmerază să lansăm alte trei proiecte de autostradă, plus un alt proiect care va fi lansat în perioada imediat următoare. În total, CNADNR, împreună cu Ministerul Transporturilor, practic, creează prin aceste lucrări circa 18.500 de locuri de muncă în România. Am văzut foarte multe firme româneşti, dar şi străine, care au înţeles că există o exigenţă în ceea ce priveşte construcţia de drumuri. Cum, de altfel, sunt multe care nu s-au dezmeticit şi care cred că încă se pot juca cu focul. Când or să bage mânuţa-n foc or să vadă că se ard. Nu vreau să nominalizez. Un clasament al lor îl vom face la finalul anului”, a adăugat Anca Boagiu.

Autostrăzi şi alte investiţii

După ce a participat la începerea lucrărilor la loturile 1 şi 2 de pe tronsonul Orăştie – Sibiu, ministrul transporturilor a inspectat şi stadiul lucrărilor de pe porţiunea de 32 de kilometri dintre Deva şi Orăştie, declarându-se, per ansamblu, mulţumită. Această porţiune de autostradă, care va cuprinde şi cel mai lung pod rutier construit din 1990 încoace, de 720 de metri, la Simeria, a fost începută în aprilie 2011 şi va trebui finalizată în februarie 2013.

Tot marţi, Anca Boagiu a făcut referiri şi la alte obiective de investiţii pe care Ministerul Transporturilor le are în derulare în judeţul Hunedoara: “Este aproape de finalizare reabilitarea DN 66, Simeria – Petroşani, pe o lungime de 78,8 kilometri, lucrare în valoare de 40 de milioane de euro, finanţată dintr-un împrumut de la Banca Europeană de Investiţii. Colegii din CNADNR au lansat procedura de licitaţie şi pentru reabilitarea şoselei dintre Deva şi Oradea, până în localitatea Vârfurile. În ce priveşte DN 66 A, Câmpul lui Neag – Herculane, am încercat fără succes obţinerea unei finanţări, dar nu am reuşit, deocamdată. Este bine însă că, după ani întregi, pentru acest drum avem obţinut avizul de mediu”.

About Ciprian Iancu