Săptămâna 8 – 14 septembrie 2005, numărul 150

ŞUŞOTELI…



Metoda sagetata

Primarul resedintei de judet a adoptat o metoda extrem de buna de a-si asigura o buna imagine. Împarte omul milioane de lei la presa locala cu generozitatea celui care nu da de la el, ci de la noi. În mod repetat aplicata, metoda a avut efect. Pentru un pumn de maruntis, mai toate gazetele locale, televiziunile si radiourile au tacut atunci când primarele a fost în culpa, daca nu cumva l-au prezentat ca pe o victima nevinovata. Vazând efectele garantate ale retetei, mai noul sau coleg din fruntea Prefecturii s-a apucat si a procedat la fel: adica a încheiat contracte cu presa pe fonduri guvernamentale, adica, pâna la urma, tot bani publici. Pe domnul prefect îl cam ia gura pe dinainte de multe ori si are nevoie de oameni de baza care sa stie ce sa taie si ce nu. Culmea, o parte din bani se întorc la o televiziune locala, controlata de un alt mare sef peste drumurile, catunele, aeroporturile si o parte dintre directiile descentralizate din judet, prezente si viitoare. Sistemul este simplu. Cine vrea sa intre la „domnul presedinte” trebuie mai întâi sa raspunda la întrebarea insistenta a uneia dintre secretare „Dar un contract cu X Tv nu faceti?”.






Săptămâna 8 – 14 septembrie 2005, numărul 150