Judeţul, promovat online printr-o “vizită în HD”

Articolul a fost vizualizat de 6,212 ori

Weekend-ul trecut, judeţul Hunedoara a fost vizitat de 20 de bloggeri din toată ţara, în cadrul unui eveniment organizat de trei hunedoreni. Evenimentul s-a numit “Vizită în HD”, unde HD poate fi atât prescurtarea numelui judeţului, cât şi termenul de “high definition”, care se traduce prin “înaltă definiţie”. Se poate spune că bloggerii au văzut Hunedoara foarte clar, pentru că şi vremea a ţinut cu ei. Prin intermediul lor, e de aşteptat ca zeci de mii de cititori de bloguri să cunoască mai bine una dintre cele mai frumoase zone ale României.

Bloggerii s-au declarat surprinşi de cât de bogat şi frumos, din punct de vedere natural, uman şi istoric, este judeţul Hunedoara

În cele două zile petrecute în judeţul nostru, grupul a avut ocazia să vadă doar o mică parte a obiectivelor turistice cu care ne lăudăm (şi cu care ar trebui să ne lăudăm mai mult şi mai des, dacă ne dorim mai mulţi turişti). Parcul Dendrologic şi Depoul de Locomotive din Simeria, Festivalul Virşlilor, Ulpia Traiana Sarmizegetusa şi Sarmizegetusa Regia, Aqualand şi Cetatea Devei s-au aflat pe agenda excursiei.

Să-ţi vezi judeţul cu ochi de turist

Cristi Şerb, hunedorean mutat în Bucureşti, a mărturisit că nu şi-a văzut niciodată judeţul aşa cum i l-au arătat organizatorii acestui eveniment: “Sunt născut în judeţul Hunedoara şi vă spun că aşa cum l-am cunoscut în această «Vizită în HD» nu l-am cunoscut până acum. Am ajuns pentru prima dată la Sarmizegetusa Ulpia Traiana, am avut ocazia să văd depoul de la Simeria şi să vizitez Parcul Dendrologic de la Simeria. Pe lângă aceste noi (pentru mine) obiective turistice, am văzut judeţul în care m-am născut cu alţi ochi. L-am «părăsit» în urmă cu 10 ani, când am plecat la Bucureşti, iar acum, văzându-l în calitate de turist, îmi dau seama că este un judeţ foarte frumos, cu multe posibilităţi turistice. Problema este lipsa promovării acestor obiective, sunt multe de care nu a auzit nimeni. N-am auzit eu, ca localnic, dacă pot să zic aşa, de Parcul Dendrologic din Simeria, ce să mai vorbim de cei care sunt din alte zone ale ţării? Şi este păcat! Este păcat pentru că avem aici lucruri unice în ţară, care ar merita vizitate de oricine. Pe scurt, vreau să le mulţumesc celor care au organizat «Vizită în HD» şi partenerilor lor, şi am să încerc, atât cât îmi stă în putinţă, să transmit cititorilor mei tot ceea ce am văzut acolo, să-i fac cumva sa ajungă în judeţ şi să-l vadă cu ochii lor”.

Cristi Dorombach, blogger cu “state” vechi, a apreciat pitorescul zonei, iar faptul că nu este prea cunoscut poate fi, în opinia lui, un avantaj. “Judeţul Hunedoara este unul dintre cele mai frumoase din ţară şi unul dintre cele mai pitoreşti. Este oarecum bine că nu e cunoscut de multă lume, astfel încât mizeria şi nepăsarea oamenilor nu şi-au lăsat o amprentă asupra frumuseţilor acestei zone, dar e minunat că poţi găsi aici locuri atât de frumoase încât te fac mândru că eşti român. Şi mă gândesc numai la Parcul Dendrologic de la Simeria şi la Sarmizegetusa Regia, locuri care sunt neatinse de timp şi, într-adevăr, foarte frumoase. Dar şi la drumurile care şerpuiesc prin frumuseţile naturii. De altfel, nici noua autostradă din judeţ nu face excepţie, priveliştea de acolo este asemănătoare cu cele mai pitoreşti autostrăzi din Europa, iar drumul pe acolo nu numai că este mai sigur şi mai rapid, ci şi mult mai frumos”, crede Cristi, cunoscut în blogosferă drept Piticu.

Hunedoara deschide apetitul pentru concedii româneşti

Sibianca Diana Ribana spune că, dacă până acum prefera excursiile în afara ţării, hunedorenii au reuşit s-o convingă că avem o ţară care merită văzută de la un capăt la altul, iar Cătălin Pavăl este de părere că astfel de iniţiative ar trebui să existe în fiecare judeţ: “Sunt convins că fiecare judeţ are comori ascunse pe care ar trebui să le cunoască măcar românii, dacă nu şi turiştii străini. Pe mine vizita în Hunedoara m-a convins de acest lucru şi cu toate că ştiu că nu-i uşor să organizezi un astfel de eveniment, îmi doresc să invit şi eu bloggeri în judeţul Bacău, că doar şi noi avem cu ce să ne lăudăm”.

După ce au trecut pe la Parcul Dendrologic şi Depoul de Locomotive din Simeria, Castelul Corvinilor, Cetatea Devei şi Aqualand-ul, bloggerii şi-au încheiat “vizita în HD” la Sarmizegetusa Regia, având cel mai “cool” ghid - Vladimir Brilinsky

După ce au trecut pe la Parcul Dendrologic şi Depoul de Locomotive din Simeria, Castelul Corvinilor, Cetatea Devei şi Aqualand-ul, bloggerii şi-au încheiat “vizita în HD” la Sarmizegetusa Regia, având cel mai “cool” ghid – Vladimir Brilinsky

Lui Francisc Vasile i-ar fi plăcut o vizită prelungită: “Experienţa în Hunedoara a fost, per total, foarte frumoasă. Păcat că am avut numai două zile la dispoziţie. Ca să vizitezi tot, ţi-ar trebui cam cinci – şase zile, dacă nu chiar o mică vacanţă de durată un pic mai mare. Oamenii de aici sunt foarte prietenoşi. Chiar m-am mirat când, la Festivalul Virşlilor, un om cu braţele încărcate cu virşli voia să iasă pe uşă, iar eu stăteam în prag şi-l încurcam. Mi-a zis de trei ori «pardon» pe acelaşi ton blând, fără să ţipe, să urle, fără să înjure, cum se pomeneşte pe la noi prin Capitală. Eu sunt mai fudul de-o ureche şi n-auzeam. Oamenii sunt şi foarte serviabili. Începând cu vânzătorul de la magazin şi continuând cu «tanti» de la benzinăria la care am ajuns pe la ora cinci dimineaţa, şi încheind cu un necunoscut pe care l-am rugat să-mi spună cât e ora cu: «Cât ai ceasul, vericule?», toţi s-au comportat neaşteptat de frumos. Însă cei mai mişto oameni au fost gazdele noastre”.

Fenomen on-line

Iniţiativa bloggerilor nu este prima de acest gen. În urmă cu patru ani, Corina Georgescu, o bloggeriţă din Bucureşti, a avut ideea de a le arăta românilor, prin blogurile celor pe care i-a invitat la eveniment, o altă faţă a Capitalei. A vrut să-i înveţe pe “provinciali” că Bucureştiul înseamnă mai mult decât taximetrişti ţepari, străzi aglomerate, trafic infernal şi… “miticism”, aşa că a organizat “Prin Bucureştiul meu”. Ca o confirmare a faptului că ideea a fost bună, la scurt timp alţi bloggeri din alte oraşe mari ale ţării au pus la cale evenimente similare. Astfel, cititorii de bloguri (categorie din ce în ce mai numeroasă şi în România) au avut ocazia să viziteze virtual mai multe zone şi să afle, prin fotografiile şi impresiile bloggerilor, lucruri inedite despre oraşe ca Sibiu, Timişoara, Arad, Braşov şi Cluj-Napoca. Ba mai mult, doi bloggeri din Cluj au dus conceptul la un alt nivel, organizând un “tur” al brandurilor clujene: Cluj Brands Tour, continuat şi acesta la Timişoara, după un an. Acesta presupune vizitarea unor fabrici sau companii locale, un concept asemănător cu vizitele cu clasa pe care elevii le făceau la fabrici, pe vremea comunismului.

Avem un judeţ frumos, rămâne să-l şi promovăm

bloggeri la sarmizegetusa regiaI-am întrebat pe organizatori cine poate să facă un astfel de tur al judeţului la care să invite bloggeri. “Oricine”, a venit răspunsul, “cu condiţia să aibă timp şi nervi să caute sponsori. Acţiunea, care a început vineri cu sosirea şi cazarea oaspeţilor şi s-a încheiat duminică după-amiază odată cu plecarea lor, a fost finanţată de câţiva oameni de afaceri din judeţ şi de Primăria Simeria.

Sunt puţini oameni care înţeleg importanţa promovării turismului cu ajutorul Internetului, dar aceştia au deja un avantaj în faţa celor care nu par să priceapă că, atunci când vor să plece în concediu, în general, oamenii se documentează în prealabil pe diferite site-uri. În urma acţiunii noastre credem că cel puţin 100.000 de români care citesc bloguri îşi vor schimba părerea în bine despre Hunedoara”, spune Sebastian Bârgău, unul dintre organizatori.

Vizită în HD 2013 a fost un eveniment organizat de Denisa şi Sebastian Bârgău şi HD Travel. Proiectul a fost susţinut de Primăria Oraşului SimeriaAgenţia de turism TOC InternaţionalBest Hotel HunedoaraCred ONGCastelulCorvinilorHD.roWebbusiness.ro. Partener media: săptămânalul REPLICA.

Blogurile participanţilor la eveniment pot fi citite dând click pe numele fiecăruia:  Diana Ribana * Tudor Popa * Raluxa * Chinezu * Gaben * Corina Georgescu * Piticu * Auraş Mihai * Toma Nicolau *  Adrian Ciubotaru * Alexandru Damian * CriSerb * Irina Bărăgoi * Spanac * Cătălin Pavăl * Robintel