CNADNR – experiment eşuat la Şoimuş

Articolul a fost vizualizat de 2,578 ori

Miercuri (18 iunie), la Şoimuş, într-una dintre cele mai periculoase intersecţii din ţară, cea în care se face legătura dintre autostradă şi DN 7, a avut loc un experiment eşuat al drumarilor. 

Benzi îngustate, într-o intersecţie înclinată

Soluţia ieftină, cu benzi de stocare delimitate de parapeţi din beton, s-a dovedit a fi periculoasă pentru toţi cei care trec prin intersecţia DN 7 cu DN 76 de la Şoimuş

Soluţia ieftină, cu benzi de stocare delimitate de parapeţi din beton, s-a dovedit a fi periculoasă pentru toţi cei care trec prin intersecţia DN 7 cu DN 76 de la Şoimuş

Specialiştii CNADNR au vrut să vadă dacă se poate pune în practică probabil cea mai ieftină soluţie de rezolvare a problemei din intersecţia “înclinată” de la Şoimuş. Pe DN 7, pe sensul dinspre Arad spre Deva, banda a doua a şoselei ar fi urmat să fie transformată în bandă de stocare pentru viraj la stânga spre podul care trece Mureşul şi duce spre nodul la autostradă situat pe celălalt mal al râului. Banda de stocare ar fi urmat să fie delimitată cu separatoare de beton. Lăţimea ei, de doar 2,5 metri, a făcut însă dificilă încadrarea camioanelor. Faptul că intersecţia este în pantă face şi mai dificil virajul, mai ales în condiţii de ploaie. Dacă se mai ia în calcul că locul este situat la nici 100 de metri de cursul Mureşului, adesea semnalându-se aici polei, pericolul de accidente creşte şi mai mult. Mai în jos de locul de viraj, la stânga, pe acelaşi sens dinspre Arad spre Deva, pe aceeaşi bandă a doua, ar fi urmat să se realizeze accesul traficului care vine dinspre autostradă şi se întoarce spre reşedinţa judeţului Hunedoara. Şi aici, tot cu separatoare din beton. Mai întâi, câteva camioane ale CNADNR au făcut manevrele, pentru a se vedea dacă se pot încadra. Asta cu ajutorul Poliţiei Rutiere. Dacă la faţa locului nu ar fi fost puzderie de agenţi de circulaţie, virajul ar fi fost extrem de dificil de făcut, din cauză că, de obicei, vehiculele ce vin din sens opus (dinspre Deva) urcă în viteză mare panta pe care e situată intersecţia. Apoi, câţiva şoferi de TIR-uri au profitat de ocazie şi, tot sub supravegherea poliţiştilor, au efectuat virajul, cu şi mai multă greutate, din cauza lungimii mai mari a vehiculelor. În condiţiile în care poliţia rutieră ar lipsi de la faţa locului, pe lângă pericolul de accidente, ar apărea şi blocaje pe ambele sensuri ale DN 7, dar mai ales pe podul de peste Mureş.

Două giratorii, kilometri şi nervi în plus

camion înghesuitÎn intersecţia DN 7 cu podul peste Mureş care duce şi spre A1 nu s-a putut amenaja un giratoriu provizoriu din cauză că terenul este în pantă. Aşa că, anul trecut, după ce s-a deschis traficul pe porţiunea de autostradă Deva – Orăştie, drumarii au amplasat două giraţii provizorii pe DN 7, una spre localitatea Mintia, cealaltă chiar la intrarea în Deva. Cine vine dinspre Arad, trebuie să meargă în plus doi kilometri până la giratoriul de la intrarea în oraş, apoi să întoarcă 180 de grade şi să revină până la podul ce duce la autostradă. Cine coboară de pe A1 trebuie să facă dreapta după ce trece podul şi, dacă doreşte să ajungă în Deva, să întoarcă 180 de grade tocmai în giratoriul de lângă Mintia. Până acum, între cele două giraţii, pe mijlocul drumului, nu au existat parapeţi de beton, iar mai mulţi şoferi au provocat accidente mortale încercând să intre de pe DN 7 direct pe pod, sau invers, fără să mai ocolească pe la giratorii.

Soluţia provizorie rămâne definitivă

În urma discuţiilor purtate cu prefectul de Hunedoara, Sorin Vasilescu, reprezentanţii CNADNR s-au lăsat convinşi că soluţia încercată ieri nu este nicidecum acceptabilă. Aşa că se apelează la o “îmbunătăţire” a soluţiei provizorii stabilite anul trecut: “Cele două giraţii actuale vor fi lărgite, dar vor fi reduse la câte o singură bandă, iar între ele, pe toată lungimea drumului, se vor amplasa parapeţi de beton”, spune şeful Cancelariei prefectului de Hunedoara, Dan Terteci. Pe lista de propuneri făcute de instituţiile judeţului Hunedoara s-au mai numărat şi realizarea unui giratoriu pe DN 7 în dreptul podului (dar după “îndulcirea” pantei), precum şi a unei traversări supraterane, însă acestea nu au fost luate în calcul de CNADR din cauza costurilor mult mai ridicate. Prezent la experimentul de miercuri, directorul Regionalei CNADNR Timişoara, Horaţiu Simion, nu a dorit să facă nicio declaraţie, motivând că regulamentele CNADNR nu îi permit să discute cu presa.

About Ciprian Iancu