Simulările anunţă un nou dezastru

Articolul a fost vizualizat de 1,249 ori

Elevii hunedoreni au obţinut rezultate dezastruoase la simularea examenelor de “Capacitate” şi Bacalaureat la nivel de judeţ, cu o rată medie a promovării sub 30 la sută. Profesorii recunosc că se confruntă cu o problemă serioasă, însă spun că nu pot face şcoală de calitate fără implicarea elevilor şi sprijin de la Ministerul Educaţiei.

Dacă nu “se vor pune cu burta pe carte”, elevii hunedoreni se vor face şi în această vară de ruşine la Testele Naţionale şi, mai ales, la examenul maturităţii

Dacă nu “se vor pune cu burta pe carte”, elevii hunedoreni se vor face şi în această vară de ruşine la Testele Naţionale şi, mai ales, la examenul maturităţii

Doar 28 la sută dintre elevii hunedoreni au reuşit să promoveze simularea la examenul de Bacalaureat, iar aproximativ 72 la sută dintre elevii de clasa a XII-a care au susţinut simularea examenelor de Bacalaureat nu au reuşit să obţină o medie de peste şase. Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar Judeţean Hunedoara, elevii hunedoreni au obţinut cele mai mari note la simularea probei de limba maternă, procentul de promovabilitate fiind de 72 la sută, în timp ce la limba română procentul a fost mai mic, de 58 la sută. La proba la alegere a profilului 55 la sută dintre elevi au reuşit să ia o notă peste 5, iar la proba obligatorie a profilului (matematică sau istorie) doar 39 la sută dintre elevii testaţi au reuşit să şi promoveze.

La limba română au fost evaluaţi aproape 3.500 elevi, la limba maternă – 50, la proba obligatorie a profilului, peste 3.300, iar la proba la alegere a profilului, 3.100. Trei elevi au fost eliminaţi din examen, după ce au încercat să fraudeze testările, iar peste 1.100 de elevi înscrişi la simulare au absentat. Deşi situaţia generală este una îngrijorătoare, au fost şi elevi care au reuşit să obţină şi note maxime.

Astfel, la simularea probei de limba română un elev a reuşit să obţină nota maximă, iar la la proba obligatorie a profilului 11 elevi au reuşit această performanţă. La proba la alegere a profilului, 13 candidaţi au obţinut nota zece.

Dezastru şi la “Capacitate”

Pentru a îmbunătăţi rezultatele la Examenele Naţionale din 2015, reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Hunedoara (ISJ), împreună cu profesorii, au organizat săptămâna trecută simulările probelor din cadrul Evaluării Naţionale. Din nefericire, din aproximativ 3.800 de elevi de clasa a VIII-a care au susţinut simularea probei la matematică, mai bine de 70 la sută dintre aceştia nu au reuşit să obţină o notă de trecere. În plus, la proba de limba şi literatura română, mai puţin de 59 la sută dintre candidaţi au obţinut o notă peste 5.

Cu toate că notele au fost sub aşteptările părinţilor, profesorilor, dar şi ale elevilor, au existat şi copii care au reuşit să obţină şi note maxime. Astfel, la proba de limba şi literatura română şase elevi au reuşit să obţină nota zece, iar la matematică 20 de candidaţi au obţinut nota maximă. Elevii care au obţinut rezultate slabe la simulările judeţene, mai au o şansă de a remedia situaţia şi de a-şi retesta cunoştinţele acumulate în perioada
23 – 25 februarie. În intervalul amintit, elevii de clasa a VIII-a vor susţine o altă simulare, dar de această dată la nivel naţional.

N-ai cu cine face şcoală!

Profesorii spun, aproape la unison, că nivelul elevilor pe care îi pregătesc a scăzut de la un an la altul şi că aproape nu există termen de comparaţie între elevii de acum 15-20 de ani şi elevii de astăzi. Dascălii recunosc că le este tot mai greu să-i atragă pe copii înspre şcoală, pe de o parte din cauza supraaglomerării materiei în manuale, iar pe de altă parte din cauza tentaţiilor, care “smulg” atenţia copiilor dinspre ştiinţe înspre zone facile, promovate prin intermediul Internetului şi al mass-media.

Profesorii adaugă că atât ei, cât şi copiii pe care-i educă, simt nevoia unor manuale mai aerisite, astfel încât un elev sârguincios de clasa a treia sau a opta să nu petreacă între şapte şi 11 ore pe zi învăţând, pentru că intervalul amintit depăşeşte chiar şi ziua de lucru a unui adult şi poate să pună în pericol sănătatea copilului. Pe de altă parte, dascălii recunosc că aceste cazuri sunt, însă, rare, pentru că majoritatea copiilor nu sunt interesaţi să înveţe şi fac asta doar împinşi de la spate.

About Ada Beraru