Centru de asistenţă şcolară la Hunedoara

Articolul a fost vizualizat de 1,733 ori

Dornici să-i ajute pe elevii nevoiaşi, orfani, cu părinţi la muncă în străinătate şi cu rezultate slabe la învăţătură, dar şi sătui de birocraţia din sistem, câţiva dascăli hunedoreni au decis să înfiinţeze primul centru de asistenţă şcolară al oraşului. Ei au nevoie, în primul rând, de un spaţiu, însă orice sprijin financiar din partea hunedorenilor, şi nu numai, le-ar putea fi de folos.  

Copiii nevoiaşi ai Hunedoarei, dar şi cei cu părinţii plecaţi la muncă în străinătate, vor face pregătire suplimentară la Centrul de Asistenţă Şcolară „Corvinias”, cu dascăli voluntari

Copiii nevoiaşi ai Hunedoarei, dar şi cei cu părinţii plecaţi la muncă în străinătate, vor face pregătire suplimentară la Centrul de Asistenţă Şcolară „Corvinias”, cu dascăli voluntari

Grupul de profesori doresc crearea Centrului de Asistenţă Şcolară „Corvinias”, în care să se desfăşoare activi­tăţi de tip „şcoală după şcoală”, cu ateliere practice, activităţi pentru pregătirea exa­menelor şi testărilor naţionale şi consiliere pentru elevi şi părinţi şi tutori. Grupul ţintă este alcătuit din cel puţin 40 de elevi din clasele a cincea, până într-a XII-a şi părinţi ai acestor elevi. Elevii incluşi în proiect trebuie să provină din sistemul de învăţământ, dintre co­piii din medii familiale defavorizate, copii orfani sau aflaţi în plasament şi în grija unor rude, copii cu unul sau ambii părinţi plecaţi la muncă în străinătate, copii cu rezultate slabe la învăţătură sau copii aflaţi în risc de abandon şcolar. Selecţia elevilor se va face fără niciun fel de discrimi­nare, iar echipa de implementare va include şase profesori calificaţi, unul sau doi consilieri şcolari şi patru membri voluntari ai asociaţiei, care vor contribui la desfăşurarea activită­ţilor conform orarului propus. Activităţile au în vedere îmbunătăţirea rezultatelor obţinute de elevi în timpul şcolii sau la exa­mene naţionale şi îşi propun creşterea randamentului şcolar şi obţinerea unor rezultate mai bune, prin desfăşurarea activi­tăţilor şcolare cu metode didactice mo­derne. Activităţile de consiliere se vor desfă­şura cu elevi şi părinţi, pentru a găsi soluţii pentru problemele cu care se confruntă şi se vor realiza fie indivi­dual, fie în grupuri cu probleme comune. Atelierele practice se vor desfăşura în centru, dar şi în alte locuri specifice, cu accent pe activităţi de voluntariat. Coordonatoarea proiectului este Aso­ciaţia ProEducaţie, Isto­rie şi Cultură „Corvinias”.

„Sufocaţi de hârtii inutile şi de comisii”

„De când mă ştiu am vrut să devin profesor. Şi iată că au trecut 25 de ani de profesorat. Da, am amintiri frumoase despre generaţii şi generaţii de elevi care mi-au trecut pragul clasei, atunci când aveam o sală de clasă a mea în care puteam să fac acea matematică pe care marea majoritate a elevilor o iubeau. Timpul a trecut, lucrurile s-au schimbat şi a venit vremea când am păşit eu pragul sălilor claselor de elevi (pentru că nu mai aveam sala mea, cabinet de matematică), în care matematica a devenit un fel de bau-bau, în care am simţit că lupt surd cu inamici nevăzuţi: nepăsare şi mult, prea mult dezinteres din partea multora, elevi, profesori, societate în general. Şi un lucru ştiu sigur: nu vreau să pierd această luptă. Şi atunci, împreu­nă cu alţi colegi am hotărât să facem ceva. Altceva. De ce? Pentru că în şcoală nu mai putem face tot ceea ce dorim. Suntem sufocaţi de hârtii inutile şi sufocaţi de comisii (vreo 20…) în care se pierde timpul cu întocmire de rapoarte şi hârtii care există în cinci-şase exemplare în tot atâtea bibliorafturi inutile; pentru dezinteresul unor autorităţi care se joacă cu şcoli­le, în funcţie de culori politice; cu interese financiare ale unora, pentru care şcoala este doar o ştampilă pe nişte documente”, scrie profesoara de mate­matică Ana-Nicoleta Avramescu, iniţiatoarea proiectului, într-o scrisoare deschisă adresată hunedorenilor.

Voluntarii cer ajutor să ajute

„Avem nevoie de ajutorul celor care îl pot oferi. (… ) Nici nu vă imaginaţi câţi copii care au nevoie de ajutor exis­tă: copii fără pă­rinţi, copii care au pă­rinţi, dar aceştia sunt plecaţi în lume, pentru a munci, pentru un vii­tor incert al lor şi al co­piilor lor rămaşi în grija unor mătuşi sau bunici inexistenţi, copii care nu au haine pentru a merge la şcoală, copii care nu au caiete sau rechizite simple, dar nici tablete sau telefoane de ultimă generaţie şi care, atunci când sunt întrebaţi dacă au aşa ceva, apleacă ruşinaţi capul de parcă sunt infractori pentru că nu le au, copii care vin la şcoală ca să primească cornul şi laptele, pentru că altceva nu mănâncă în acea zi, copii trişti, mult prea trişti, dar care nu au putere să schimbe nimic, copii care abandonează şcoala pentru că trebuie să muncească pentru patru-cinci frăţiori mai mici şi lista poate continua. Am făcut un prim pas cerând ajutorul bi­sericii pentru a obţine un spaţiu (pe care îl posedă) în care să începem să ne desfă­şurăm activităţile (măcar o parte). Dar durează: trebuie să aprobe nu ştiu ce consiliu asta, «trebuie să vedem, să ne gândim, să ne hotărâm» ni s-a spus. Şi mă întreb: de ce stăm atâta ca să acceptăm să ajutăm, atunci când un grup de oameni vor să ajute? Nu condamn biserica. Nici vorbă. Dar mi-ar plăcea să văd biserica noastră că vrea cu adevărat să ajute (când am explicat cuiva ce vrem să facem, am primit o replică de genul: «a, aşa ca la cutare religie») şi m-am gândit că şi la noi, la ortodocşi, se poate. Şi încă mai sper asta. Căutăm între timp o altă locaţie”, adaugă profesoara din Hunedoara.

Ce putem dona Centrului de Asistenţă Şcolară

Grupul ţintă va fi alcătuit din elevi din clasele a V-a, până într-a VIII-a şi elevi din clasele a IX-a, până într-a XII-a, din judeţul Hunedoara, respectiv munici­piul Hunedoara şi localităţi limitrofe. Selecţia elevilor se va face fără niciun fel de discriminare. Grupele de elevi vor fi compuse în funcţie de vârstă şi de activi­tăţile la care vor fi implicaţi şi vor cuprinde între 5 şi 10-15 copii. Participarea lor la activităţi va fi gratuită. La centru se vor organiza trei ateliere: un atelier pentru creare de pagini website, gestionare website, pagini de socializare dedicate promovării ştiinţei şi a activităţilor ştiinţifice, altul pentru dezvoltarea personalităţii, a aptitudinilor şi talentelor, de activităţi culturale şi de artă, iar cel de-al treilea pentru promovarea patrimoniului cultural local naţional şi de istorie locală şi naţională. Tot la centru se va face şi pregătire suplimentară pentru elevi, vor fi organizate concursuri, iar echipa vrea să organizeze şi o şcoală de vară. Pentru desfăşurarea activităţilor la standarde dorite de iniţiatori e nevoie de un video-proiector wireless interactiv, o reţea de şase-opt calculatoare sau laptopuri conectate la Internet, o imprimantă multifuncţională, mobilier şcolar pentru 10-15 copii, o tablă magnetică portabilă, un ecran de proiecţie, un flipchart, rechizite, bibliografie şcolară de actualitate, soft educaţional şi soft licenţiat şi orice alte materiale care sunt de actualitate şi pot sprijini activităţile centrului. Dacă doriţi să susţineţi prin donaţiile dumneavoastră înfiinţarea şi dotarea Centrului de Asistenţă Şcolară „Corvinias” puteţi face donaţii în contul: BANCPOST Agenţia Hunedoara, cont bancar (IBAN): RO74BPOS22112252996RON02.
De asemenea, puteţi contribui la înfiinţarea şi dotarea centrului cu resurse materiale.

About Ada Beraru