Cum s-a lucrat pe şantierele Autostrăzii Lugoj – Deva? Lotul al treilea, asfaltat până la 80 la sută

Articolul a fost vizualizat de 435 ori

MAIN autostrada (1)

Constructorii de pe cele trei loturi ale viitoarei autostrăzi Lugoj – Deva au fost verificaţi de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, în urma vizitei pe care acesta a întreprins-o luni pe şantierele autostrăzii.

 
Răzvan Cuc, ministrul Transpor­turilor, a inspectat şantierele autostrăzii Deva – Lugoj, însoţit de Ştefan Ioniţă, directorul general CNAIR S.A şi de Horaţiu Simion, directorul DRDP Timişoara. Ministrul a declarat că lu­crările vor fi monitorizate atent, pentru ca antreprenorii să îşi respecte con­tractele. „Am cerut suplimentar o mo­nitorizare video a tuturor şantierelor din ţară. Nu voi tolera întârzieri, asta le-am şi spus constructorilor. Noi suntem un partener onest şi din punct de vedere financiar ne-am ţinut pro­misiunile”, a declarat Răzvan Cuc la conferinţa de presă organizată pe şantierul autostrăzii, în zona viitorului nod rutier de la Şoimuş.
Stadiul lucrărilor la Autostrada Lugoj – Deva
Pe Lotul al doilea din Autostrada Lugoj – Deva, din cei 28,6 kilometri au fost deschişi traficului 15 kilometri. În prezent, lucrările rămase de efectuat pe acest tronson înregistrează un progres fizic de aproximativ 60 la sută, potrivit constructorilor. Aceştia au declarat că nodul rutier de la Margina, aferent secţiunii D a autostrăzii, va fi finalizat în luna august 2017. O secţiune din autostradă urmează să fie relicitată din cauza necesităţii construirii eco­duc­tului pentru mamifere mari, iar legătura între lotul 2 şi 3 se va face până la finalizarea acestuia, prin DN 68 A.
Lotul 3, în lungime totală de 21,14 kilometri, este asfaltat la 80 la sută, iar stadiul de realizare a lucrărilor este de 75 la sută. Pe lotul 4 (22,139 k­i­lo­metri), procentul de execuţie este de 52 la sută şi asfaltul este turnat pe 68 la sută din suprafaţă. „Vreau să văd constructori serioşi care lucrează să-şi respecte termenele, care nu trag de timp căutând chichiţe juridice prin care să solicite bani în plus. Iar celor de la CNAIR le cer să rezolve problemele de avize şi autorizaţii şi să nu mai aştepte să se rezolve de la sine. Vor exista penalizări pentru cine nu-şi face treaba, atât pentru antreprenori, cât şi pentru beneficiar. Vreau să văd deopotrivă din partea ambelor părţi colaborare şi eficienţă. Vreau să văd termene res­pectate.”, a declarat ministrul Răzvan Cuc.
Termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor pe Loturile III şi IV este luna decembrie a acestui an, a informat Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara.

About Daniel Guta