Imperiul “Edy International Spedition”, în insolvenţă

Articolul a fost vizualizat de 31,191 ori

Compania Edy International Spedition, cel mai mare transportator rutier de pe piaţa locală, cu o flotă de aproape 1.100 de camioane şi un business anual de aproape 70 milioane de euro, şi-a cerut insolvenţa la începutul acestei luni, potrivit datelor de pe site-ul Tribunalului Hunedoara. 

Zvonuri că firma ar avea probleme au apărut imediat după moartea fondatorului acesteia într-un tragic accident auto. Surse din cadrul companiei au declarat atunci că există întârzieri la plata salariilor. Anterior, semnale că cel mai mare transportator român traversează criza cu mari sacrificii au fost şi restructurările masive în rândul celor 1.500 de angajaţi şi renunţarea la aproape o treime din parcul auto care număra, la începutul crizei, peste 1.000 de tiruri.

În urma cererii de intrare în insolvenţă, administrator judiciar a fost desemnat firma de reorganizare, lichidare şi administrare Rovigo, în data de 2 august 2012. Ulterior, în datele de 8 şi 10 august, Edy International Spedition a depus recurs. Potrivit Registrului Comerţului, compania Edy International Spedition are ca acţionari fondul de investiţii Westerham Holding BV, cu 17,5% din acţiuni, şi Edy Holding BV, cu 82,5% din acţiuni. Insolvenţa Edy International Spedition a mai fost cerută şi de ING Bank, în calitate de creditor, pe data de 31 iulie, dosar în care este aşteptată o soluţie pe data de 4 septembrie anul curent.

Pe data de 16 august, ING Bank a cerut insolvenţa şi firmei Edy Logistics, divizia de logistică şi distribuţie a Edy Group. Cererile pentru intrarea în insolvenţă a companiei au loc la aproape două luni de când Alin Popa, fondatorul şi principalul acţionar al transportatorului, a decedat într-un accident rutier. Alin Popa, originar din Brad, a murit în 30 mai, după ce autoturismul de lux pe care îl conducea a fost strivit de un autotren. Accidentul s-a petrecut în judeţul Timiş, în apropiere de mănăstirea Şag Timişeni, iar potrivit poliţiştilor, hunedoreanul intrase într-o depăşire neregulamentară şi nu s-a mai putut redresa.

În urma decesului, afacerea construită din temelii a fost preluată de fiul său, Eduard, de 20 de ani, şi de foştii săi parteneri. Reprezentanţii companiei nu au putut fi contactaţi pentru a face declaraţii referitoare la situaţia în care se află acum firma şi la eventuale măsuri menite a redresa financiar Edy International Spedition.

About Adrian Sălăgean