Autostradă nouă, probleme noi

Articolul a fost vizualizat de 2,190 ori

De mai bine de o lună, în fiecare zi, două sau trei camioane se blochează într-o rigolă de la ieşirea de pe A 1 (Deva – Simeria) şi intrarea pe vechiul DN 7. Poliţiştii de la circulaţie nu mai ştiu ce să facă, şoferii înjură, compania de drumuri ridică din umeri.

În decembrie anul trecut, a fost dată în folosinţă porţiunea de autostradă dintre Deva şi Simeria (lungă de 15 kilometri, parte componentă din viitorul Coridor lV). În primele săptămâni, din obişnuinţă sau neştiinţă, “peticul” de autostradă a fost ignorat de şoferii aflaţi în tranzit prin judeţul Hunedoara. În ultima vreme însă autostrada este din ce în ce mai folosită de către cei care doresc să scape de blocajele de pe DN 7, din Deva şi Simeria. Valori mai mari de trafic înseamnă probleme mai mari la ieşirea de pe autostradă situată la Şoimuş.

Tir la intersectia de la Soimus

În fiecare interval de 24 de ore, cel puţin două TIR-uri rămân blocate în rigola de lângă breteaua de acces pe DN 7, de pe podul de la Şoimuş

“Acea intersecţie a fost proiectată cu mai bine de 20 de ani în urmă. Problema este că breteaua de acces dinspre podul de peste Mureş pe DN 7 este prea strânsă pentru traficul greu de acum. În fiecare zi, două sau trei tiruri rămân blocate în rigola de lângă breteaua de acces pe DN 7. Ziua mai e cum e, dar noaptea… Şoferii se mai ajută între ei, se trag unii pe alţii, dar blocajele sunt zilnice. Am semnalat problema CNADNR-ului, cu o lună în urmă, şi am cerut găsirea şi aplicarea unei soluţii, dar, din păcate, până acum nu s-a întâmplat nimic”, spune şeful Serviciului de Poliţie Rutieră din cadrul IPJ Hunedoara, comisarul – şef Dan Micu.

“E ca naiba intersecţia asta”

Spusele şefului Poliţiei Rutiere hunedorene se adeveresc. Este de ajuns să stai în intersecţie vreme de o oră, nu neapărat într-o perioadă de trafic intens din zi, ca să vezi zeci de tiruri cum trec cu roţile din dreapta spate la doar câţiva centimetri de rigola în care riscă să rămână blocate. REPLICA a făcut acest lucru şi a numărat într-o singură oră 40 de TIR-uri care au coborât de pe autostradă, au trecut podul şi au intrat pe breteaua spre DN 7 pentru a-şi continua drumul spre Arad, ori Timişoara. Dintre acestea, 20 au trecut fără mari emoţii, dar au intrat până pe banda a doua a DN 7, 17 camioane au trecut cu roţile din dreapta-spate la doar 2-3 centimetri de marginea rigolei, iar trei chiar au scăpat roţile din aceeaşi parte a autotrenului, un pic, în rigolă, fără să rămână însă blocate.

“E ca naiba intersecţia asta. După ce că e strânsă curba rău de tot, mai e şi în pantă. Dacă opreşti şi chiar de e uscat pe jos simţi cum patinează roţile tractoare. Dacă e ud şi ai oprit aici, nu mai pleci uşor. De-aia trebuie să vii un pic lansat şi să iei curba cum poţi”, spune nervos George Găină, unul dintre şoferii de TIR care au trecut cu emoţii pe breteaua cu probleme.

CNADNR spune că şoferii sunt de vină

Direcţia Teritorială de Drumuri şi Poduri Timişoara, cea care se ocupă şi de drumurile naţionale ce tranzitează judeţul Hunedoara, spune că, pentru accidentele din intersecţia amintită, de vină sunt doar şoferii. “Cauzele reale ale producerii accidentelor în zonă sunt nerespectarea de către conducătorii auto a regimului de viteză, a semnalizării, precum şi abordarea incorectă a accesului pe DN7. Menţionăm faptul că acelaşi viraj, cu aceleaşi elemente geometrice ale actualei intersecţii, a funcţionat de-a lungul timpului, fără a se crea dificultăţile semnalate în prezent”, se arată în răspunsul instituţiei care reprezintă CNADNR-ul în zonă.

Luna trecută, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara, Tiberiu Balint, anunţa că, la intersecţia de la Şoimuş, CNADNR are în plan amenajarea unui giratoriu permanent, lucru care va implica lucrări destul de ample de atenuare la maximum a pantei din zona respectivă. Direcţia Teritorială de Drumuri se rezumă să spună că a cerut CNADNR “cuprinderea amenajării în soluţie definitivă, în cadrul unui proiect cu finanţare în anul 2013”.

About Ciprian Iancu