Ciupeli mărunte de la firme mari?

Articolul a fost vizualizat de 1,369 ori

Observaţia unor clienţi din Marea Britanie, preluată de jurnaliştii de la Daily Mail, relevă un fapt aproape incredibil. Este vorba de un fenomen îngrijorator care loc pe piaţa de retail din întreaga lume. Consumatorii au început să plătescă aceeaşi sumă, uneori chiar mai mult, pentru produse de marcă în cantităţi tot mai reduse, deşi pe ambalaj nu este specificat în niciun fel acest lucru. 

la supermarketMarile firme ciupesc la gramaj, iar clienţii nu sunt conştienţi de acest lucru. Se întâmplă şi cu produsele vidate, ambalate în cutii ori pungi. Deşi pe exteriorul pungii sunt inscripţionate cantităţi de 360 ml, de pildă, cantitatea aflată realmente în interior nu depăşeşte 330 ml.

La detergenţi, la fel

De exemplu, o sticlă cu detergent lichid Ariel de 667 ml cântăreşte de fapt doar 592 ml, potrivit unui experiment marca Daily Mail. Iar acest lucru se întâmplă în diverse supermarketuri, hipermarketuri ori magazine. Deşi cantităţile care sunt pe minus sunt reduse, preţurile produselor rămân la acelaşi nivel.

Scuze !

Toţi producătorii intervievaţi de publicaţia britanică au găsit diverse scuze pentru situaţia creată: creşterea preţurilor vaniliei şi a cacao. Firmele care produc Ariel şi Procter & Gamble au explicat că au comunicat furnizorilor despre schimbarea ambajelor în urmă cu trei luni.
În septembrie 2011, Fairy şi-a redus cantitatea recipientelor, de la 450 ml la 433 ml, fără însă a micşora şi preţul, notează Daily Mail.

Se poate întâmpla şi la noi

Nu o dată, de câte ori mergem la cumpărături avem impresia că ceea ce am luat e mai “uşor” decât am fost informaţi, dar niciodată nu avem răbdarea sau curiozitatea de a verifica dacă această impresie este reală sau nu. Articolul apărut în presa britanică relevă însă că, de multe ori, cumpărăm mai puţin decât scrie pe ambalaj. Una din soluţiile ca să nu ne lăsăm păcăliţi “decât o dată” este să verificăm prin sondaj, acolo unde produsul permite o evaluare mai uşoară a greutăţii, dacă este respectat gramajul. Proba cântarului, în caz de lipsă la gramaj, poate fi un motiv bun de a face o plângere la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului.

Tags:

About Adrian Sălăgean