ANAF va primi în curând informaţii despre bunurile mobile şi imobile ale persoanelor fizice şi juridice. Anul trecut, Ministerul Finanţelor Publice a luat decizia încheierii protocoalelor necesare schimbului de date între administraţiile publice locale şi ANAF, printr-un ordin comun al ministrului Finanţelor Publice şi al Afacerilor Interne.
Obiectul protocolului îl reprezintă cooperarea între instituţii publice, prin schimbul de informaţii, în scopul creşterii nivelului de colectare a taxelor şi impozitelor la bugetul general consolidat al statului. Totodată, este avută în vedere componenta de prevenire şi combatere a evaziunii fiscale, precum şi facilitarea accesului persoanelor fizice şi juridice la informaţii deţinute de instituţiile publice semnatare ale acestui protocol. Acest proiect este în curs, durata de implementare fiind strâns legată de semnarea protocoalelor de către unităţile administrativ-teritoriale şi de transmiterea datelor către administraţia fiscală.
Ce informaţii va primi ANAF?
Astfel, ANAF urmează să primească acces la informaţii privind patrimoniul persoanelor fizice şi juridice (bunuri imobile şi bunuri mobile), precum şi să vizualizeze creanţele datorate de contribuabili bugetului general al unităţii administrativ teritoriale.
Ce informaţii vor primi primăriile?
La rândul ei, ANAF va pune la dispoziţia unităţilor administrative informaţii referitoare la deţinerea de conturi bancare, la obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate care au domiciliul fiscal pe raza respectivelor unităţi administrativ-teritoriale. De asemenea, ANAF va oferi acces la informaţii privind veniturile din salarii, precum şi cele din venituri din alte surse obţinute de contribuabili persoane fizice care au domiciliul fiscal pe raza teritorială a unităţii administrativ-teritoriale, denumirea şi codul unic de identificare a angajatorului.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.