Mediafax anunţă că YouTube va introduce o taxă pentru abonarea la anumite canale, deşi Google, deţinătorul YouTube, a cam dezminţit informaţia. Aşa-i când traduci ştirile în loc să-ţi pui un pic mintea la contribuţie. De unde ştiu că-i tradusă ştirea? Din fraza de mai jos: “Între partenerii YouTube se numără Howcast, World Wrestling Entertainment, The Onion and Machinima şi nu este clar care canale s-au înscris pentru noul serviciu”. The Onion e una, Machinima e alta. “The Onion and Machinima” nu este, deci, o singură entitate, iar “and” înseamnă “şi”. Deci o ştire tradusă prost.
Irina Năstase de la Glasul Hunedoarei ne povestea, de curând, cum că s-a deschis sezonul estival la “Geaogiu Băi”. Asta o fi vreo staţiune nouă? Eu ştiu de Geoagiu Băi, dar de Geaogiu încă nu auzisem. Noroc cu jurnaliştii tineri, aşa mai aflu şi eu noutăţi de prin judeţ!
Probabil cea mai amuzantă gafă de Paşti au făcut-o ameţiţii de la Antena 3, care, spre deosebire de celelalte televiziuni de ştiri, nu au renunţat la burtiera cu ştiri nici măcar la miezul nopţii, când au pus pe ecran titlul “Hristos a înviat!”… numai că sub el a apărut şi o parte dintr-o ştire “breaking”, cum le place lor să spună: “Medicii încearcă să-i salveze viaţa”.
Ce să mai zici?
“Sprijiniţi să îşi depăşească condiţia. Absenteismul şi abandonul şcolar este un fenome îngrijorător”, anunţă Cronica Văii Jiului. Oare se supără dacă îi numesc ziarişti care nu vor să-şi depăşească condiţia? Absenteismul şi abandonul şcolar sunt două fenomene. Un fenomen, două fenomene. Îngrijorătoare, la fel ca şi greşelile care apar mereu în presă.
Ziceam la început că Mediafax traduce ştiri în neştire, dar nici cu ai noştri hunedoreni nu mi-e ruşine. De exemplu, priceputul domn Sebastian Mezei, care îi informează pe cititorii Mesagerului Hunedorean cu privire la cele mai noi gadgeturi şi sisteme de operare, s-a gândit că este de interes pentru hunedoreni să afle ce facilităţi le sunt oferite abonaţilor China Mobile. Sunt ferm convins că undeva în China, un ziar cu tiraj de câteva mii de exemplare îi informează pe chinezi că Vodafone a introdus abonamentul RED, cu minute nelimitate, că abonaţii Cosmote au cele mai multe minute în reţea sau că Orange oferă serviciul HD Voice. Şi chinezii-s foarte interesaţi de aspectul ăsta!
“Pentru utilizatorii reţelei de telefonie China Mobile va exista şi o variantă Galaxy S4 Mini cu suport dual-SIM şi chipset dual-core precum şi o ediţie Galaxy S 4 Mini LTE”. Clar, asta nu ştiam sigur şi chiar voiam să aflu dacă în China va fi disponibil un telefon Galaxy S4 Mini LTE!
Doi bloggeri, Andrei Cismaru şi Radu Dumitru, au avut ideea genială de a le da o mână de ajutor celor care urmăresc pe Facebook conturile ziarelor sau ale televiziunilor de ştiri româneşti. Dacă aveţi un cont de Facebook, probabil că şi voi aţi dat “Like” vreunui ziar sau vreunei televiziuni, în ideea că printre sute de poze cu pisici şi statusuri neinteresante, mai puteţi afla când se întâmplă ceva important în ţară sau în lume. Numai că persoanele care administrează aceste conturi nu au niciun interes în a-i ţine pe “abonaţi” pe Facebook; scopul lor este să-i aducă pe site-urile ziarelor/televiziunilor, pentru că aşa se vinde publicitatea, raportând mulţi vizitatori. Şi cum să-i atragi pe aceşti vizitatori mulţi, dacă nu prea ai conţinut interesant? Cu titluri cât mai stupide, de genul “Nu o să-ţi vină să crezi…”. Omul vede, se gândeşte că poate află ceva interesant şi dă click, după care este dezamăgit. Nu-i vine să creadă că a dat click pentru o ştire neinteresantă de trei rânduri.
Cei doi bloggeri au de gând să se “sacrifice”, să dea un click, să afle care sunt detaliile “senzaţionale” şi să le publice într-un comentariu pe Facebook. Sigur că n-o să dureze prea mult până când administratorii paginilor le vor restricţiona accesul, dar poate că dacă află cât mai multă lume despre “mişcarea” asta, îi determinăm pe oamenii care pun titlurile astea tâmpite să înceteze. Pentru informaţii de bun simţ, prezentate frumos, vă aşteptăm pe pagina de Facebook REPLICA.
“Mănăstirile hunedorene, luate cu asalt de cerşetori înainte de Paşti. Buzunarele, mai presus de slujbă” era titlul unui articol scris de imaginarul ziarist George Vasiliu pe site-ul HunedoaraMea.ro. Că tot vorbeam despre titluri stupide… avem şi noi, în presa locală! Dacă George Vasiliu îmi aduce imagini (foto sau video) cu cerşetori luând cu asalt mănăstirile, eu sunt dispus să mănânc o ediţie întreagă a site-ului HunedoaraMea. Tipărim frumos paginile şi eu le mănânc. Nici nu-mi trebuie pită, le mănânc goale, numai să văd asaltul (în sensul din dicţionar) cerşetorilor asupra mănăstirilor!
“Deodorante cu miros penal. Prins în timp ce încerca să fure 15 spray-uri dintr-un supermarket din Petrila”, scrie Ramona Ştefan, în Servus Hunedoara. Ce vină au spray-urile că au fost furate dintr-un supermarket? Să ştiţi că nu e nevoie întotdeauna să faceţi jocuri de cuvinte atunci când încercaţi să scrieţi o ştire banală, despre nişte hoţi banali care au furat obiecte banale dintr-un magazin.
Alexandru Avram, de la Glasul Hunedoarei (văr cu George Vasiliu), scria înainte de Paşti: “Preţul ouălor în judeţul Hunedoara, printe cel mai mic din România”. Eu numesc articolele de genul ăsta “antireclamă”. Se spune că şi reclama negativă este bună, dar parcă aş fi preferat, ca producător de ouă, să văd un titlu corect din punct de vedere gramatical.
Să corectaţi bine!
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.