Urşii blochează construcţia autostrăzii Deva – Lugoj

Articolul a fost vizualizat de 1,719 ori

Fără îndoială, acesta a fost subiectul economic al săptămânii în Hunedoara. Din grabă şi neatenţie, proiectanţii tronsonului de autostradă Deva-Lugoj au uitat de drepturile animalelor atunci când au trasat structura magistralei rutiere.

Ursul deranjat de autostradăPrimul ministru Victor Ponta a declarat că un tronson de autostradă din regiunea Deva, finanţat din fonduri UE, nu poate fi realizat din cauză că nu are aviz de mediu. Practic, spune premierul, la proiectarea lui nu s-a luat în calcul şi realizarea unei subtraversări ecologice pentru urşi. “Nu reuşim să semnăm, pe bani europeni, un tronson de autostradă în regiunea Deva pentru că n-am făcut subtraversarea pentru urşi. Probabil că pare comic, dar nu e nimic comic în chestia asta. Nu avem avizul de mediu pentru că trebuie să facem o subtraversare ecologică pentru urşi”, a spus prim-ministrul.

În prezent, singurul tronson al autostrăzii Lugoj-Deva la care se lucrează este lotul 1, în lungime de 27,6 kilometri, atribuit asocierii de firme Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA – Cossi Construzioni SpA. Contractul are o valoare totală de 681 milioane lei lei (fără TVA), din care 85% sunt fonduri europene şi 15% provin de la bugetul naţional. Celelalte trei loturi au fost blocate de contestaţii depuse de participanţii la licitaţie. Luna trecută, câştigătorii licitaţiei au câştigat şi în instanţă.

Astfel, lotul 2 (de 28,6 km) a fost atribuit asocierii italiene Salini – Secol, iar lotul 3 (de 21,14 km) a fost câştigat de consorţiul Teloxim Con SRL – Comsa (Spania) – Aldesa Construcciones (Spania) – Arcadis Eurometudes (Olanda). Lotul 4, în lungime de 22,1 km, de la Deva la Ilia, a fost atribuit asocierii Tehnostrade – Spedition UMB (Dorinel Umbrărescu).

Contractul valorează circa 420 milioane lei (95 milioane euro, însemnând un preţ 4,3 milioane euro pe kilometru), fără TVA. Pentru 85% din valoarea contractului s-au cerut fonduri europene nerambursabile.

Strabag, care licitase cu 591 milioane lei, a contestat contractul cu Umbrărescu pe motiv că preţul oferit este suspect de mic.

About Adrian Sălăgean