Săptămâna economică

Articolul a fost vizualizat de 1,436 ori

Insolvenţă

Compania Naţională a Huilei (CNH), aflată în lichidare, a cerut insolvenţa Complexului Energetic Hunedoara, pentru o creanţă certă de 70,7 milioane de lei (15,8 milioane de euro). Potrivit unui comunicat al lichidatorului CNH, firma Expert Insolvenţă, în data de 6 noiembrie a fost depusă la Tribunalul Hunedoara cererea CNH privind deschiderea procedurii insolvenţei.

Bază de impozitare lărgită

Guvernul vrea să introducă un impozit pe proprietate pentru construcţiile speciale exceptate până în prezent, a cărui valoare va fi de 1,5% din valoarea construcţiei. Impozitul va fi aplicat pentru construcţii precum centrale hidroelectrice, staţii şi posturi de transformare, staţii de conexiuni, centrale termoelectrice şi nucleare, construcţii pentru transportul energiei electrice, baraje, piste şi platforme, sonde de ţiţei, gaze şi sare, rampe de încărcare – descărcare, coşuri de fum şi turnuri de răcire, iazuri pentru decantarea sterilului, heleştee, iazuri, bazine, infrastructură transport feroviar, infrastructură drumuri şi linii şi cabluri aeriene de telecomunicaţii.

Rabla plus

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) va distribui încă 3.000 de tichete pentru persoane fizice, în cadrul Programului Rabla pe 2013, către colectorii validaţi în program, începând de joi, informează un comunicat al instituţiei. În acest an, se utilizează un singur tichet valoric, de 6.500 de lei, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou. Tichetul este transferabil.

Constructor pentru Transalpina

Conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) caută constructor pentru finalizarea lucrărilor la Transalpina, cea mai înaltă şosea din ţară, care traversează judeţele Gorj, Vâlcea, Hunedoara şi Sibiu. CNADNR a reziliat la finele lunii octombrie contractul cu firma Romstrade. În prezent, constructorul nu a executat decât 80% din lucrările menite a fi realizate pe drumul Transalpina, elementele ce conferă siguranţă traficului rutier lipsind. Astfel, pe majoritatea porţiunilor, parapeţii nu sunt prezenţi, în cazul ieşirii de pe partea carosabilă maşinile putând cădea în prăpastie.

About Adrian Sălăgean