Care este cel mai puternic retailer din România?

Articolul a fost vizualizat de 2,319 ori

Grupul german de retail Lidl&Schwarz, prezent pe plan local cu două branduri – Kaufland şi Lidl, şi francezii de la Auchan conduc plutonul retailerilor pe piaţa românească.

Produse alimentare

sapt eco retailPotrivit unui raport din 2013, Lidl&Schwarz deţinea în 2012 o cotă de piaţă de 29,469% pe segmentul produselor alimentare, la mare distanţă de Auchan (incluzând magazinele Real preluate de la grupul german Metro), care avea doar 13,3%, dar şi de Rewe (lanţul de magazine Billa şi Penny Market) cu 10,29%.

Potrivit raportului citat, magazinele Lidl şi Kaufland au împreună cele mai bune rezultate la vânzările de carne de pui, ouă şi legume, fructe, cota lor pe aceste două pieţe fiind de 32,2% şi, respectiv, 31,5%. De asemenea, cele două branduri ale Lidl&Schwarz au supremaţia pe piaţa lactatelor, cu o cotă de 28,7%, faţă de 15,9% Auchan (incluzând magazinele Real) şi 11,5% Rewe, în vreme ce pe segmentul cărnurilor (exceptând carnea de pui) şi cârnaţilor situaţia este mai echilibrată: 30,4% – Auchan, 30,3% – Lidl&Schwarz şi 8,2% – Rewe. La produsele de bază, nemţii de la Lidl controlează 35,4% din piaţă, faţă de 16,6% Auchan şi 12,5% Rewe.

Băuturi răcoritoare

În schimb, Auchan şi-a atras mai mulţi clienţi pe segmentul băuturilor răcoritoare, unde deţine 41,7% din piaţă, faţă de 17,3% Kaufland şi Lidl, sau 8,16% Rewe şi la categoria dulciuri, unde are o cotă de 32%, faţă de 18,2% Lidl&Schwarz şi 11,7% Rewe. Totodată, Auchan este marele câştigător al categoriei “alte produse”, cu 34,3%, comparativ cu 9,3% Lidl&Schwarz şi 10,3% Rewe.

Privite separat, pe segmentul produselor alimentare luate în ansamblu, magazinele Kaufland deţin o cotă de 20,6%, urmate de Carrefour cu 13,8%, Metro cu 13,7%, Lidl cu 8,7% şi Selgros cu 8,3%.

Produse nealimentare

În ceea ce priveşte produsele nealimentare (cosmetice, cosmeticele ambientale, produse de curăţenie etc.), raportul indică aceeaşi ierarhie ca în cazul alimentelor. Lidl&Schwarz ocupă 26,4% din piaţă, Auchan 20,5%, iar Rewe 8,1%. Luate separat, Kaufland controlează 22,7%, Carrefour – 17,8%, Metro – 10,8%, Selgros – 8,7% şi Lidl – 3,6%.

Auchan are un atu

Dintre toate categoriile de produse analizate, singura categorie la care Auchan (incluzând magazinele Real) deţine cea mai mare cotă de piaţă este cea a produselor electrice şi electrocasnice, jucării, auto, papetărie, îmbrăcăminte. Retailerul francez controlează 23,9% din această piaţă, faţă de 22% Lidl&Schwarz şi 3,9% Rewe.
Auchan este însă la mică distanţă de Carrefour, care deţine 22,8% din această piaţă, în timp ce Metro controlează 17,7%, Lidl 12,6%, Selgros 9,7% şi Kaufland 9,4%.

Tags:

About Adrian Sălăgean