Din 2007 încoace, Corneliu Birtok-Băneasă a câştigat 20 de premii la saloane internaţionale de inventică. Deveanul Corneliu Birtok-Băneasă a câştigat, în week-end, medalia de aur şi premiul delegaţiei din Hong Kong la Salonul Internaţional de Invenţii de la Geneva. El a realizat un dispozitiv de transfer al aerului care reduce consumul de carburant cu peste 5% la autobuze şi camioane.
Deveanul, inventator şi al unor filtre de aer menite să scadă consumul de carburant la maşini, a explicat cum funcţionează inovaţia care reduce cu până la şapte la sută consumul de carburant, la camioane. “Este un dispozitiv destinat transferului de aer prin efectul de captare din afara compartimentului motor pe filtrul de aer sport şi clasic în vederea obţinerii unei curgeri laminare, concentrată a fluxului de aer şi scăderii temperaturii acestuia pentru o creştere a randamentului volumetric al motoarelor cu ardere internă destinate industriei auto, camioane, autobuze, maşini agricole, autoturisme. Prin aplicarea invenţiei se obţin următoarele avantaje: fluxul de aer transferat către filtru are o curgere laminară concentrată, temperatura scăzută a aerului asigură o bună răcire internă a motorului cu ardere internă şi crează un uşor efect de supraalimentare, care creşte proporţional cu viteza deplasării autovehiculului. Arderile de carburant sunt complete, iar emisiile poluante scad, consumul de combustibil scade”, spune Corneliu Birtok-Băneasă.
Filtrul care l-a lansat
Birtok-Băneasă a devenit cunoscut acum câţiva ani pentru o invenţie foarte interesantă cu care a câştigat mai multe concursuri internaţionale: un filtru de aer care poate creşte cu până la 10% puterea motorului, reducând şi consumul cu până la 10%. Acest filtru poate fi montat în circa o oră pe o mare parte dintre autoturisme şi costă 350 lei, fiind util şi pentru persoanele fizice.
De ce nu porneşte producţia în serie?
Valoarea practică a invenţiilor lui Corneliu Birtok-Băneasă este dovedită de salba de premii şi medalii câştigate peste tot în lume. Şi, totuşi, până acum nimeni, nici un mare producător de automobile, nu a fost interesat să implementeze pe scară largă invenţiile deveanului. De ce? “E foarte greu să ajungi într-o uzină auto. Am avut discuţii, însă, din păcate, nu s-au finalizat, pentru că oamenii nu erau foarte serioşi. Voiau să-l testeze, însă fără ca eu să fiu prezent şi mi s-a părut o aberaţie, fiindcă dacă nu ai nimic de ascuns, faci un contract clar şi apoi te apuci şi testezi în prezenţa ambelor părţi”, spune inventatorul.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.