Filtrul lui Corneliu, la un pas de prima sută de mii de euro

Articolul a fost vizualizat de 6,278 ori

Filtrele de aer ale inventatorului devean Corneliu Birtok-Baneasa reduc consumul de combustibil la transportul in comun din judetul vecin. Primele rezultate entuziasmeaza beneficiarii. “Air by Corneliu” ar putea primi o comanda masiva de filtre care sa echipeze intregul parc auto al Societatii de Transport Public Alba-Iulia.

Dupa ani de tatonari pentru gasirea unor oportunitati in piata, se pare ca filtrele de aer inventate de hunedoreanul Corneliu Birtok-Baneasa isi gasesc primii clienti seriosi in lumea companiilor de transport in comun. In urma cu doua saptamâni, Societatea de Transport Public Alba-Iulia a comandat un filtru special “Air By Corneliu”, care s-a montat experimental pe unul dintre autotobuzele companiei. Rezultatele la 14 zile ii incânta pe beneficiari.

Economie de 25 de lei la suta de kilometri

Potrivit lui Florian Borza, director tehnic al Societatii de Transport Public (STP) Alba-Iulia, imbunatatirea randamentului masinii este uluitoare. “Dupa montarea filtrului de aer, am facut o evaluare riguroasa a consumului masinii. Este extraordinar, dar acesta a scazut cu ceva peste 10 la suta. In bani, aceasta inseamna pentru noi o economie de aproximativ 25 de lei la fiecare suta de kilometri parcursa de masina. Va dati seama ca la un parc de 140 de autobuze, cât avem noi, economia la suta de kilometri parcursi ar fi undeva la 3300 de lei, adica aproape 600 de litri de motorina”, explica Florian Borza.
Potrivit acestuia, filtrul mai are avantajul ca asigura mai multa vigoare motorului, lucru care se transmite prin reprize mai di-namice pentru sofer si, in plus, solutia de montaj permite functionarea unui sistem de autocuratare. “O data la 10 zile, curatam filtrele de aer ale masinilor din parc. Depunerile din filtrul Air by Corneliu sunt la sfert fata de un filtru de aer clasic”, spune specialistul.

De la experimental, la en-gros

In prezent, cei de la Societatea de Transport Public Alba-Iulia monteaza un al doilea filtru “Air by Corneliu” pe un alt autobuz. “Este un tip de motor diferit si dorim sa vedem care sunt rezultatele in acest caz. Sunt sigur insa ca rezultatele vor fi, de asemenea, extrem de bune. In doua-trei saptamâni vom da rezultatul final, ultimul cuvânt urmând sa-l aiba directorul companiei, domnul Stelian Nicola”, a declarat Florian Borza.

Ce ar insemna un contract cu Alba-Iulia?

Parcul auto al STP Alba-Iulia numara 140 de masini. Ce ar insemna pentru inventatorul Corneliu Birtok-Baneasca un contract pentru 140 de filtre de aer? In bani, circa 100.000 de euro. “Filtrul pe care l-am implementat la Alba-Iulia este un prototip functional, ale carui costuri de productie se ridica undeva la 900-1000 de euro. In acest cost intra materialul folosit, elementul de filtrare a aerului si prelucrarile care se fac. Pentru o firma care are un parc auto si vrea sa-si reduca costurile, filtrul de aer inventat de mine este totusi solutia cea mai ieftina”, spune Corneliu Birtok-Baneasa. Acesta explica de ce filtrul montat la Alba-Iulia are si un efect de protejare a motorului. “Am calibrat filtrul la un nivel mai mare decât cel al filtrului de aer standard cu care vin autobuzele. Afluxul mai mare de aer face motorul sa respire mai bine si de aici dinamica mai buna pe care o simte cel de la volan. In plus, prin aceasta se prelungeste durata de viata a propulsorului”, explica inventatorul.

Acesta mai are montat un filtru de aer special si la STP Tulcea. Intentia specialistului este sa implementeze in masa filtrele sale de aer pe autobuzele din România.

Tags:

About Adrian Sălăgean