Hunedoara, codaşă la taxe, verificată la averile suspecte

Articolul a fost vizualizat de 1,480 ori

Un top 50 al agenţilor economici, realizat de către Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Timişoara, situează judeţul Hunedoara pe locul întâi din Regiunea Vest la datorii. Dintre cele 50 de firme cu cele mai mari creanţe către bugetul de stat, 23, adică aproape jumătate, sunt de la noi din judeţ. Totuşi, reprezentanţii finanţelor sunt de părere că există şi o explicaţie pentru această situaţie.

Lucian Heiuş

Lucian Heiuş

„Din păcate, în primii 50 de datornici la nivelul regiunii, o bună parte din ei, chiar primii trei, sunt din judeţul Hunedoara. Aici ne referim la Compania Naţională a Huilei, la Minvest, adică întreprinderi cu capital de stat, care de 20 de ani au tot acumulat datorii şi care la ora actuală se află în diferite faze de reorganizare sau privatizare, dar care încă grevează bugetul de stat prin faptul că nu îşi achită la timp obligaţiile pe care le datorează”, a declarat Lucian Heiuş, directorul general al Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Timişoara, în cadrul unei întâlniri cu presa organizate recent la Deva.

Averi licite, averi ilicite

Lucian Heiuş a precizat că este în curs de derulare o campanie amplă de verificare a marilor averi pe persoană fizică din judeţul Hunedoara. „Judeţul Hunedoara este primul judeţ din Vestul ţării unde au început acţiunile de control al averilor persoanelor fizice. Primele controale se desfăşoară deja în municipiul Hunedoara, la patru persoane cu proprietăţi imobiliare mari din zona cunoscută a „castelelor” din Hăşdat. Prin aceste acţiuni de control, se verifică veniturile pe care le-au avut persoanele controlate, într-o perioadă de timp, şi cheltuielile pe care le-au avut, în aceeaşi perioadă. Şi, dacă există diferenţe între venituri şi cheltuieli, se verifică, evident, de unde provin aceste diferenţe. Se verifică proprietăţi imobiliare, case, terenuri, autoturisme, totul putând fi evaluat corect cu ajutorul experţilor. Partea cu lipsa unor documente legale obligatorii, în cazul construcţiilor, de exemplu, nu este treaba noastră, ci a Primăriei.

Aşadar, noi, cei de la Finanţe, pentru diferenţa dintre venituri şi cheltuieli solicităm plata impozitului de 16 la sută, conform legii. În cazul în care se descoperă faptul că banii suplimentari, reprezentând diferenţa între veniturile persoanei şi cheltuieli, ar fi obţinuţi pe căi ilegale, prin modalităţi ce ţin de infracţionalitate, atunci se face sesizare către organele de urmărire penală şi sunt alţii care se ocupă cu asta: poliţia, parchetul”, a declarat Lucian Heiuş.

About Adrian Sălăgean