Săptămâna economică nr. 603

Articolul a fost vizualizat de 1,360 ori

Farmec a deschis primul magazin de brand din afara României

Partenerul din Grecia al Farmec, firma G2D SPC, a deschis un magazin de brand Farmec în Salonic. Acesta este primul magazin din afara României al producătorului de cosmetice. Magazinul este realizat după modelul celui din Cluj-Napoca şi cuprinde mărcile Farmec, Gerovital şi Aslavital.

Farmec este cel mai mare producător român de cosmetice, cu aproximativ 600 de angajaţi. Din 2008, Farmec deţine drepturile integrale de utilizare a mărcii Gerovital.
Produsele companiei ajung în peste 30 de ţări, principalele pieţe fiind Japonia, Ungaria, Polonia, Republica Moldova, Irak, Kuwait, Grecia şi Canada. În ultimii doi ani, strategia de export a fost focusată pe consolidarea distribuţiei în ţările din regiune, precum Ungaria, Polonia şi Republica Moldova.

Farmec a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 138 milioane lei (31,2 milioane euro), cu 14% mai mare faţă de valoarea din 2012, ca urmare a investiţiilor realizate în ultimii ani şi a lansării de noi produse, şi estimează pentru 2014 un avans de 10%.

Tarom şi-a redus pierderile cu 44% anul trecut

Tarom şi-a redus pierderile cu 44% anul trecut, faţă de 2012, până la 130,1 milioane lei (29,4 milioane euro) şi a înregistrat o creştere cu 3,5% a cifrei de afaceri, la 1,085 miliarde lei (288 milioane euro), potrivit datelor companiei aeriene.

În 2012, compania a înregistrat pierderi de 230,6 milioane lei şi o cifră de afaceri netă de 1,048 miliarde lei. Compania a încheiat anul 2013, din punct de vedere financiar, cu o reducere a pierderilor de 44% (100 milioane lei), faţă de anul anterior, şi cu 30% (56 milioane lei) faţă de cifra raportată în bugetul aprobat pentru anul trecut. Comparativ cu estimarea din planul de management (-143 milioane lei), rezultatul a fost mai bun cu 9% (13 milioane lei), se arată într-un comunicat al companiei.

About Cristi Iuhasz