Iată ce perlă am găsit în timp ce citeam regulamentul unei promoţii organizate de Profi: “5.7. Bănuţii nefolosiţi până la sfârşitul perioadei de colectare vor fi transformaţi în voucher/bon de cumpărături în maxim 30 de zile de la încheierea perioadei de colectare şi vor fi trimişi la adresa specificată ân formularul de ânscriere”. Tot ÂNAINTE, Profi!
“Şapte persoane, printre care şi doi copii, au ajuns la spital, în urma unui accident rutier care s-a produs pe drumul naţional ce leagă Haţegul de Caransebeş”, scrie Carmen Cosman, în Ziarul Hunedoreanului. O adevărată tragedie! Şi-atunci cum naiba să pui un titlu ca “7 dintr-o lovitură!”??? Cum mama mă-sii??
“La fiecare început de septembrie, românii se adună la mormântul lui Avram Iancu, pentru a-i comemora trecerea în nefiinţă”, zicea Natalia Bumbac, în Mesagerul Hunedorean. Nici n-a mai fost nevoie să observ eu pleonasmul, am văzut că mai sunt şi alte persoane “pe fază”. Vă redau comentariul lăsat de Iulia şi cenzurat INUTIL de site-ul Mesagerului Hunedorean: “Foarte tare scris articolul. Cu mici inadvertenţe. Nu poţi comemora decât trecerea în nefiinţă. Serviciul religios a fost ţinut de Laurenţiu Streza, Mitropolitul Ardealului, Gurie fiind băiat de mingi. Politicienii nu au stat nicio secundă umăr la umăr. O tâmpenie: «Pe lângă Iohannis se înghesuiau şi liderii locali, care parcă doreau să împrumute şi ei o fărâmă din po****ritatea neamţului de la Sibiu, numai că aceştia erau ignoraţi de oameni, iar pe alo***i chiar lăsaţi în urmă». Brava!”.
Într-un scurt articol cu titlul “Cel mai mare card SD”, Sebastian Mezei, de la Mesagerul Hunedorean, ne informează:
“Compania americană SanDisk a lansat cardul SD cu cea mai mare capacitate de stocare existent la ora actuală şi care poate fi utilizat în camerele foto şi alte dispozitive digitale. Capacitatea noului card SD este de 521 GB şi este creat pentru a fi utilizat în special în noile dispozitive care înregistrează la rezoluţie 4K – Ultra High Definition”. Aha, deci 521 de Giga, ziceţi? Când în poză se vede clar că pe cardul SD scrie MARE “512 GB”? Fir-ar să fie de tehnologie, că avansează mai repede decât putem noi pricepe!
Apropo de tehnologie, ştiaţi că ea are rolul de a ne face viaţa mai uşoară? Cine-ar fi crezut, aşa-i? Persoana care a gândit reclama Flanco pentru Facebook nu s-a putut gândi la nicio altă frază mai interesantă, mai edificatoare pentru magazinele care vând produse electronice şi electrocasnice, decât asta: “Ştiai că tehnologia are rolul de a ne face viaţa mai uşoară?”. Nu, nu ştiam, acum mă duc să dorm în peştera mea umedă şi rece. Mulţumesc pentru că m-ai luminat, Flanco!
Tot pe Facebook, un brand de cafea organizează un concurs. Ca la orice concurs online, la trei secunde de la publicarea postării era deja plin de comentatori care iubesc cafeaua cu pricina de când s-au născut, care o beau de zece ani şi aşa mai departe. Toţi concursomanii sunt fani când vine vorba să câştige ceva.
“Beau din 2011”, zice Nicu, iar dacă ai scoate comentariul din context, ai crede că eşti la Alcoolicii Anonimi, nu la un concurs de pe o reţea de socializare. Nici nu l-a întrebat nimeni de când bea (apă, cafea, alcool sau orice altceva), brandul de cafea îşi ruga fanii să împărtăşească un moment fericit care le-a marcat viaţa. Iată ce au comentat alţi concursomani:
“Cand am ânvăţat să trăiesc şi pentru mine nu numai pentru alţii şi să mă bucur ân tihnă de o cafea ccu adevărat bună” – Dar să scrii corect nu te-ai putut învăţa, duduie?; “Pe 28 oct 2011 când am ales să mă mut din moldova în prahova ,,, cea mai mare schinbare şi cea mai mare împlinire … să construiesc o familie frumoasă” – Sunt convins că juriul acestui concurs va puncta faptul că aţi menţionat EXACT data în care v-aţi schimbat numele de familie. Sau schinbat, nu sunt sigur; “Beau nescafe brasero mild e foarte bun şi gustos” – Ei, da, asta da experienţă demnă de povestit! Bei cafea şi e bună şi gustoasă, nu doar bună şi nici doar gustoasă! E clar, avem un câştigător, cineva să-i dea repede premiul!
Pe Iulian Stroia l-am redescoperit într-o fiţuică pe care, în ciuda textului care anunţă că are tiraj de cinci mii de exemplare, nu am văzut-o pe la chioşcurile de ziare, dar am găsit-o online. Se cheamă Vocea Hunedoarei (oh, cât de original! Glasul era luat?) şi scrie despre unii, despre alţii, în general ce ordonă şefii fraţilor Stroia. Dar nu despre asta vreau să vă vorbesc, ci despre cum înţeleg unii că se face presă: fără să ai habar să scrii corect în limba română! Hai, că una-două, chiar trei greşeli le mai scapă şi ziariştilor de pe la alte publicaţii, dar câte am numărat la Iulian Stroia n-am mai văzut la nimeni, nici măcar la Carmen Cosman-Preda, ziarista cu tastatura stricată!
“Vasile Inăşescu, edilul comunei Orăştioara de Sus a aflat de la redactorii unui cotidian local, că în acest an manifestarea «Dac Fest» nu va fi organizată la Costeşti”; “Întâlnirea tinerilor cu…Liviu Guţă, Florin Salam, etc, etc”; “«Întâlnirea tinerilor cu istoria», manifestare ce are loc la Costeşti a devenit, sub «bagheta» edilului Vasile Ienăşescu, un eveniment în care tradiţiile populare au fost înlocuite cu manelele”; “edilul comunei Orăştioara de Sus, s-a supărat ca «proasta pe sat», atunci când Paul Cheptea, preşedintele «Terra Dacica Aeterna» i-a atras atenţia pe o reţea de socializare, că lejeritatea cu care permite manelizarea acestei manifestări îl poate încadra la categoria «manelist»”.
Virgule? Astea-s pentru începători, v-am mai spus doar, iar Iulian Stroia nu-i începător, el este frate cu un alt ziarist care se trage, efectiv, de şireturi cu primarul Hunedoarei, Viorel Arion.
N-am vrut să-i critic pe cei de la Sorilact, care fac nişte lactate foarte bune (şi gustoase, cum ar zice românul simplu de pe Facebook), pentru că sunt producători locali, asigură nişte locuri de muncă în judeţul Hunedoara, dar nu pot, domnule, nu pot să mă abţin când văd pe o găleată de smântână TREI GREŞELI mari şi late!
Oamenii ăştia s-or fi uitat măcar pe text înainte să-l trimită în producţie sau au scris textul într-un e-mail şi i-au dat drumul către tipografie? Avem aşa: culturi lactice SELECŢONATE; EXIPIRĂ la data MARCARTĂ pe ambalaj. Ştiţi ce cred eu? Că patronii nici măcar n-au vrut să-i zică SORILACT firmei, or fi vrut să se numească SORIN LACT sau SORRY LACT, dar au greşit numele, designerul le-a creat logo-ul, iar ei, nepăsători, nici n-au băgat de seamă că firma se numeşte, de fapt, SORILACT.
Degeaba tot zic eu de-atâţia ani “SĂ CORECTAŢI BINE!”…
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.