24 de tineri deprind arta publicităţii în Spania şi Portugalia

Articolul a fost vizualizat de 2,257 ori

Liceul de Arte “Sigismund Toduţă” din Deva a câştigat, pentru prima oară, un proiect de mobilitate ERASMUS care trimite 24 de tineri artişti, elevi la liceul amintit, să facă practică la firme de profil din Spania şi Portugalia. Proiectul se va derula pe parcursul a 12 luni şi este destinat elevilor care vor să devină designeri şi graficieni în industria de publicitate.

Proiectul, derulat prin intermediul Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării ErasmusProfesionale, subordonată Ministerului Educaţiei Naţionale, va trimite 24 de elevi de elită din clasele a XI-a a liceului în Vestul Europei, unde tinerii vor putea să lucreze cot la cot cu angajaţii unor firme renumite în industria publicităţii. Proiectul “Designeri şi graficieni în industria de publicitate” încearcă să-i ajute pe tinerii hunedoreni să-şi dezvolte abilităţile, într-un mediu economic real, direct legat de domeniul lor de formare profesională. Managerul de proiect, Daciana Leahu, spune că proiectul îi va ajuta pe dascălii de la Liceul de Arte să dezvolte abilităţile practice necesare în procesul de concepere şi dezvoltare de materiale publicitare asigurând rigoarea şi estetica lucrărilor. “Acasă, în Deva, de exemplu, elevii noştri nu ar fi avut niciodată şansa de a învăţa cum se face publicitate într-o companie mare din domeniu, pentru că piaţa de la noi nu este atât de bine dezvoltată, iar agenţii economici apelează destul de rar la noi, tocmai din acest motiv. Copiii noştri au fost solicitaţi foarte rar să lucreze pentru câte o instituţie… pentru spital, de exemplu. Însă acum acest proiect le va permite elevilor să se familiarizeze cu relaţia client-companie, cu noţiunea de marketing şi promoţie pentru vânzări, producere şi promovare diferenţiată de produs”, mai spune Daciana Leahu.

Voluntariatul devine experienţă profesională

Elevii trebuie să aibă rezultate bune în pregătirea profesională de specialitate şi în activităţile extraşcolare, să aibă cultură generală foarte bună, să cunoască limba engleză la nivelul minim de competenţe lingvistice, să dovedească abilităţi de lucru în echipă, dar şi o stare de sănătate foarte bună. În afară de practica propriu-zisă, care îi va ajuta pe elevi să ştie mai bine ce şi cum au de făcut ulterior, când vor fi angajaţi cu contract de muncă, ei vor obţine un certificat Europass Mobility şi un Certificat de participare, care le vor facilita mobilitatea în Europa şi le vor asigura şanse reale de angajare într-o companie producătoare de publicitate. Perioada de plasament este de 14 zile, dar aceasta va avea loc abia la primăvară, după ce copiii vor fi pregătiţi de plecare, în prealabil, de către dascălii lor. Partenerul din Portugalia este ”Associaçăo Intercultural Amigos da Mobilidade”, o asociaţie non-profit, specializată în programe europene şi stagii, care promovează, organizează şi susţine programe internaţionale de mobilitate şi reuniuni internaţionale pe teme de interculturalitate. Asociaţia este situată în oraşul Barcelos, în nordul Portugaliei, foarte aproape de Oceanul Atlantic şi este specializată în programe de stagii europene în cadrul Programului de învăţare pe tot parcursul vieţii. Partenerul din Spania, M.E.P. Europrojects Granada, este o organizaţie de formare privată, care furnizează cursuri de formare şi de sprijin pentu învăţământul primar şi secundar, dar şi cursuri de limbi străine.

Practică la trei companii de profesionişti

Elevii hunedoreni vor munci alături de firmele de stagiu, două din Spania, DSI Spain S.L., companie aflată sub tutela Universităţii din Granada şi Red Global Asesores Informáticos, şi una din Portugalia, CHAPA5 Comunicare şi Imagine, care îşi desfăşoară activitatea în oraşul portughez Barcelos din districtul Braga. Toate cele trei companii sunt alcătuite din echipe de tineri profesionişti şi au drept domeniu de activitate IT, producţie, post-producţie şi prelucrări audio-video, grafică pentru diferite tipuri de publicaţii. “Proiectul acesta vrea, de fapt, să asigure o tranziţie mai uşoară de la viaţa de elev, la viaţa de angajat al unei companii, facilitarea găsirii unui loc de muncă după absolvirea liceului, dar şi promovarea culturii antreprenoriale. Copiii îşi vor îmbunătăţi abilităţile, competenţele şi cunoştinţele practice în urma celor şase ore în care vor munci la fel ca un angajat al companiilor amintite, zi de zi, vreme de 14 zile. Mai mult, elevii noştri îşi vor exersa şi îmbogăţi abilităţile lingvistice, culturale, sociale, dar şi pe cele antreprenoriale, devenind tineri bine pregătiţi, capabili de performanţe în domeniu. De fapt, ei ar putea deveni viitoarea resursă umană a zonei sau viitori antreprenori în domeniul graficii şi în industria de publicitate. Noi nu avem acces la tehnica de ultimă oră folosită de profesionişti în domeniul publicităţii, aşa că acest proiect este un mare succes şi vine după ce, ani la rând, am aplicat pe alte linii de finanţare, fără însă a avea noroc să fim declaraţi eligibili şi să primim banii de care aveam nevoie”, adaugă managerul de proiect, Daciana Leahu.

About Ada Beraru