“Greu de convins să facă bine! Primarul Orăştiei acceptă, în silă, refacerea Casei de Cultură” – este titlul unui articol dintr-un ziar… obiectiv, scris de un jurnalist obiectiv… Am glumit, articolul este semnat de Volodia Macovei şi a apărut în Ziarul Hunedoreanului. La câte titluri greţoase văd lumina tiparului de prin ziarele naţionale, nici nu mă mai mir când văd câte unul scris “în silă” de jurnaliştii din presa locală.
“Ziua Naţională a României, marcată cu fast în municipiul reşedinţă de judeţ. Ploaia şi vântul nu i-au oprit pe deveni să ia parte la manifestările prilejuite de Ziua Naţională (Galerie Foto)”, scrie Andrei Faur, în Glasul Hunedoarei.
“Frigul nu i-a ţinut în case. Localnicii din Petroşani au petrecut româneşte de Ziua Naţională a României (GALERIE FOTO)”, scrie şi Carmen Cosman-Preda, în Ziarul Hunedoreanului. O fi ceva cu frigul ăsta, de ne aşteptăm să-i ţină pe oameni în case! Dacă n-aţi observat, românii nu prea stau în casă atunci când pe stradă se întâmplă… circ, de orice fel ar fi el: bâlci, sărbătoare, concert oferit gratuit de primărie, moaşte, miting etc.
Pe site-ul cetateadeva.ro, despre care v-am spus câte ceva şi săptămâna trecută, am găsit tot felul de informaţii… să le spunem “utile”: “Accesul în sit se face din Municipiul Deva. De aici, accesul se poate face atât pe jos pornind din parcul oraşului (Parcul Cetăţii), cât şi cu ajutorul telecabinei ce pleacă din piaţa de la poalele cetăţii.” Până aici, toate bune.
“Căi de acces Deva: Rutier […], Linie ferată […], Aerian: • Aeroport Deva”. O, da, aeroportul din Deva. Pentru cine nu ştie, este situat în imediata apropiere a imensului mall unde au spaţii comerciale branduri cunoscute ca H&M, KFC şi Cinema City, ba există chiar şi un IMAX. Nu ştiţi unde e mall-ul cu pricina? Ei, nici eu nu ştiu, dar sunt ferm convins că se află în vreun plan pe hârtie! Acolo e şi aeroportul.
Mi-a fost dat să văd următoarea reclamă:
Ce vi se pare nepotrivit aici? Vă spun eu: “last minute”. Last minute, adică ultimul minut (tradus mot-a-mot din limba engleză), este un tip de ofertă care se aplică la excursii, călătorii, vacanţe. Motivul pentru care există oferte de tip “last minute” este că unele persoane renunţă la ele cu doar câteva zile înainte de data de la care acestea intră în “vigoare”, de exemplu un muşteriu anunţă pe 23 decembrie că nu mai vrea să petreacă de Crăciun la Viena, iar agenţia de turism, decât să piardă nişte bani, preferă să vândă altcuiva locul turistului răzgândac la un preţ mic, dar care îi permite să facă, totuşi, un profit minim. Aşa că fericitul care are banii la îndemână şi e dispus să-şi facă bagajul de azi pe mâine poate beneficia de o ofertă “last minute” la un preţ care e, de obicei, foarte mic.
Care o fi legătura între ofertele turistice last minute şi oferta Opel? Niciuna, dar agenţia de publicitate care a gândit cu vreun creier obosit această reclamă s-a gândit că oamenii reacţionează pozitiv la “last minute”, aşa că au aplicat acest termen la vânzarea de maşini, care nu e în niciun fel “de ultimă oră”. Adică înţeleg, oferta expiră în şapte zile, dar nu cumpăr maşina la un preţ mai mic pentru că s-a răzgândit altcineva, ci pentru că aşa vrea vânzătorul. Of, ce greu e!
Colo prin septembrie, Carrefour Market s-a gândit să încerce să-şi atragă clienţi din rândul părinţilor de copii şcolari cu sloganul “Începe şcoala cu preţuri mici!”. Sigur, copiii încep şcoala, dar ce, părinţii nu au nevoie de produse ieftine? Ba da, dar chiar aşa, să faci reclamă la bere asociind-o cu începerea şcolii? OK, în apărarea lor, era vorba despre bere fără alcool, cu lămâie, deci ceea ce bărbaţii numesc “bere de femei”, dar tot bere este şi nu mi se pare potrivit s-o asociem cu şcoala.
Navigând eu aiurea din site în site, am dat peste o reclamă care mi-a atras atenţia – şi nu pentru că m-ar fi interesat ce promova ea, ci pentru că eram convins că voi aduna ceva “material” pentru rubrica asta. Nu m-am înşelat.
“Secretul nopţilor lui Mitoşeru” este “titlul” a ceea ce pare un interviu, dar este, de fapt, o reclamă – mă scuzaţi – penală. “Playboy-ul rupe tăcerea”, zice şi un subtitlu. Playboy? Păi Mitoşeru nu a devenit cunoscut atunci când şi-a omorât logodnica într-un accident de maşină? De atunci a devenit playboy? Să-mi fie cu iertare, dar eu mai degrabă l-aş descrie cu românescul cuvânt “agarici” decât cu englezescul “playboy”. Dar e doar părerea mea…
“Bună, Mihai. S-a vorbit destul de mult în jurul fotografiilor tale. Ce s-a întâmplat de fapt în realitate?”, pare să întrebe intervievatorul. Cum adică “de fapt în realitate”? Poate să se întâmple ceva de fapt în închipuire?
“Se pare că a venit vremea să dezvălui secretul performanţelor mele. (Râde) Paparazzi m-au surprins la intrarea într-o farmacie şi au împrăştiat zvonul tuturor, că iau un tip special de vitamine – vii, nu doar pentru tonus, ci şi pentru «puterea bărbătească»”.
Cred că “playboy-ul” mai bine lăsa tăcerea intactă, decât să o rupă făcând reclamă la “vitamine vii”. Mai bine lua vitamine moarte şi-şi vedea de performanţele lui fără să se facă de ruşine în halul ăsta. Dar, din nou, asta e doar părerea mea.
“Minsiterul Energiei încearcă să arunce «purceaua moartă» în «coteţul» managerilor”, scria Carmen Cosman-Preda, în Ziarul Hunedoreanului. Ăăă… se spune “pisica moartă”, nu “purceaua moartă” şi mai am două observaţii: Minsiterul Energiei nu există, poate ziarista a vrut să scrie “Ministerul Energiei”; apoi, un jurnalist care foloseşte atâtea ghilimele într-un singur titlu pare nesigur pe el, iar din prima frază eu n-am înţeles mare lucru. Cum adică: “*Fără sursă clară de finaţare scriem sfârşitul Complexului Energetic Hunedoara”?!
Mesagerul Hunedorean a devenit un ziar cel puţin trist, în ultima vreme. Nu mai prea găsesc ştiri demne de menţionat, ziarul pare făcut din inerţie, de pe-o zi pe alta, fără nicio tragere de inimă. Aţi prins ideea, nu mai insist, vreau doar să vă arăt o ştire de umplutură, un fel de “Ce s-a mai întâmplat la noi în sat”:
“În acest sfârşit de săptămână, în municipiul Vulcan s-a produs un accident, din fericire fără victime. Mai exact, un bărbat de 46 de ani din judeţul Bihor, în jurul orei 13.00, a uitat că a consumat prea multe pahare cu alcool şi s-a urcat la volan. Pe o stradă din Vulcan, din cauza „oboselii“, a trecut pe cealaltă bandă de circulaţie şi a lovit o autoutilitară, care circula regulamentar. În urma accidentului, nici unul dintre şoferi nu a suferit răni, însă bărbatul din Bihor a fost nevoit să sufle în aparatul etilotest”. Trist…
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.