Săptămâna economică

Articolul a fost vizualizat de 1,645 ori


Tichete de masă

Firmele private, companiile naţionale şi regiile de stat care se autofinanţează au fost scutite de către Guvern de la obligaţia de a indexa semestrial valoarea tichetelor de masă, de creşă şi cadou. Indexarea acestora cu indicele preţurilor de consum înregistrat va fi opţională. În sectorul bugetar nu vor fi acordate nici anul viitor astfel de tichete.

Banking

Bank of China şi-a anunţat săptămâna aceasta intrarea pe piaţa românească începând cu 2012, potrivit consilierului economic şi comercial al Ambasadei R. P. Chineze la Bucureşti, Liu Qiwei, scrie Agerpres. Bank of China deţine peste 1000 de sucursale şi birouri în toată lumea, dintre care circa 20 în Europa.

Top bere

Potrivit companiei de cercetare GfK România, Timişoreana este cel mai vândut brand de bere din România în consumul casnic în perioada ianuarie – iunie 2011. În top, pe următoarele locuri se plasează Golden Brau, Bergenbier, Albacher şi Bucegi. În perioada similară din 2010 cele mai mari vânzări erau făcute de Timişoreana, Bucegi, Golden Brau, Bergenbier şi Skol.

Viceversa

Dacă înainte de criză, fluxul financiar curgea dinspre românii plecaţi la muncă în străinătate spre rudele lor din ţară, în acest an lucrurile s-au schimbat. Firmele care oferă servicii de transfer de bani internaţional raportează că sumele care au plecat în acest an din România spre străinătate au crescut cu 70%. Pe de altă parte, potrivit estimărilor Băncii Mondiale, în acest an românii plecaţi în străinătate au trimis cu 50 la sută mai puţini bani decât în 2007-2008.

Atac monetar

China şi Japonia au încheiat un acord pentru susţinerea folosirii monedelor proprii în relaţiile comerciale şi de investiţii dintre cele două ţări, ceea ce va conferi yuanului chinezesc un rol mai puternic la nivel mondial, relatează Wall Street Journal. Concret, cele două ţări vor promova comerţul direct în yuani şi yeni, în loc să transforme monedele în dolari.

About Adrian Sălăgean