Săptămâna economică Nr. 650

Articolul a fost vizualizat de 1,033 ori

“LEGAŢI” DE BIROU

România este ţara europeană cu cel mai mare număr de angajaţi din sectorul IMM nevoiţi să fie prezenţi la birou pentru a-şi îndeplini sarcinile de lucru, respectiv 81%, se arată într-un studiu al Ipsos Mori realizat pentru Microsoft. La polul opus se află Norvegia, unde doar 51% trebuie să fie prezenţi la birou. Peste jumătate dintre angajaţii români (52%) consideră că investiţia în IT reprezintă o prioritate pentru creşterea performanţelor de business, iar 50% dintre ei consideră că o relaţie mai bună cu clienţii ar putea avea acelaşi rezultat. Cercetarea Ipsos Mori a fost realizată în 16 ţări din Europa, printre care şi România, cu participarea a 5.555 de angajaţi din companii mici şi mijlocii.

LUX PE PLUS.

Brandul de lux Louis Vuitton şi-a deschis un magazin cu genţi şi accesorii în 2008. Afacerea a avut un curs ascendent astfel încât cel mai bun an pentru magazin a fost 2014, când firma prin care sunt comercializate produsele de lux a înregistrat cel mai mare profit: aproape 4 milioane de lei (aproximativ 900.000 de euro), potrivit informaţiilor de la Ministerul Finanţelor. Profitul net realizat anul trecut este mai mare cu 35% faţă de cel înregistrat în 2013. Cifra de afaceri a crescut cu doar 0,5%, la 20,2 milioane de lei (aproximativ 4,6 milioane de euro). Preţul pentru o geantă Louis Vuitton porneşte de la 300 de euro şi ajunge la câteva mii de euro.

EFICIENŢĂ ENERGETICĂ

România se află pe locul al doilea în Europa, după Bulgaria, în ceea ce priveşte ineficienţa energetică, situaţia fiind foarte gravă, a declarat vineri Iulian Iancu, preşedintele Comisiei pentru Industrii şi Servicii din Camera Deputaţilor. Ca exemplu, oficialul a dat clădirile spitalelor din România unde pierderile energetice reprezintă pe factura de utilităţi a acestora un procent între 55 şi 75 la sută.
SALARIU MAXIM RETAIL. Retailerul german Lidl, intrat pe piaţa locală în 2011, are în prezent printre cele mai mari salarii de pe piaţa de retail alimentar, respectiv circa 1.400 de lei net pe lună pentru un vânzător din oraşele mici şi peste 4.000 de lei net pe lună pentru un şef de magazin. În prezent, Lidl are 4.000 de angajaţi şi are în plan recrutarea a încă 200 de oameni până la finalul anului.

Tags: ,

About Adrian Sălăgean