Autostrada Deva-Lugoj, sub 25 la sută grad de realizare

Articolul a fost vizualizat de 1,118 ori

Conform datelor oficiale furnizate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), în luna mai a anului viitor hunedorenii ar trebui să poată călători în Occident, dacă vor, exlusiv pe autostradă. Nici nu se pune problema să nu vrea hunedorenii o astfel de posibilitate. Chestiunea este dacă şi CNADNR are la rândul lui dorinţa de a presa constructorii să finalizeze lucrările la tronsoanele de autostradă rămase între Deva şi Lugoj. Oficial, finalizarea lucrărilor la autostrada spre Vest a fost anunţată pentru luna mai de anul viitor.

Situaţia din teren

autostrada lugoj devaPână în luna mai din 2016 mai sunt 10 luni. Este posibil ca în acest timp lucrările să fie finalizate? Situaţia stă în felul următor. Autostrada Deva-Lugoj este formată din patru tronsoane. Tronsonul I, Sanoviţa – Traian Vuia, 27,4 km, a fost dat în folosinţă. Tronsonul 2 Traian Vuia – Coşeviţa, 28,6 km, este fina­lizat în proporţie de 6,46 la sută. Tronsonul 3, Coşeviţa – Ilia, 21,2 km, abia dacă are un grad de implementare de 4 la sută. În fine, cel de-al patrulea tronson al porţiunii de autostradă Deva-Lugoj, Ilia – Şoimuş, în lungime de 22,1 km, are un avans faţă de celelalte tronsoane, fiind realizat în proporţie de circa 25 la sută.

Ce spun autorităţile

Potrivit directorului general al Companiei Naționale Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Narcis Neaga, pe autostrada A1 vor fi inauguraţi ÎN ACEST AN 84 de kilometri. Astfel, potrivit oficialului, “la Lugoj-Deva – după cum arată lucrurile, se vor mai da 17 kilometri în folosință ca să ajungem într-un nod, în primul nod, deci, practic, vom putea circula de la frontieră până la o localitate numită Marginea, asta înseamnă 100 și ceva de kilometri. Va fi inaugurat Lotul 4 din Lugoj-Deva, însă, acolo, am avut pro­bleme de coșmar”. Cu alte cuvinte, dacă cele declarate de Narcis Neaga se vor dovedi adevărate, până la finele acestui an, hunedorenii aflaţi în drum spre Ungaria vor putea călători pe autostradă între Orăştie şi Ilia, după care se vor urca din nou pe autostradă la Marginea ca să iasă din ţară.

Tronsoanele 2 şi 3 în suspans

Marea problemă la autostrada dintre Deva şi Lugoj rămân tronsoanele doi şi trei. Aici, potrivit informaţiilor din piaţă, obligativitatea construi­rii a trei tuneluri (unul nefiind programat în proiectul iniţial), prelungirea unui viaduct, construirea unuia nou, plus ecoductele impuse de organiza­ţiile de mediu, fac puţin pro­babilă finalizarea unirii pe autostradă a Devei de Lugoj în luna mai a anului viitor. Mult mai realistă ar fi o prognoză pentru finalul lui 2016, sau chiar primăvara lui 2017, ţinând cont că, aşa cum arătam, gradul de realizare a celor două tronsoane, care reprezintă mai mult de jumătate din traseul autostrăzii, este sub 7 la sută.

About Administrator