RESEMNARE.
Mai mult de un sfert de milion de români, mai precis 270.000, figurează în categoria persoanelor care ar vrea să muncească, nu au unde, dar nici nu-şi caută, potrivit datelor INS. Aceştia nu figurează nici în rândul şomerilor, dar nici în bazele de date ale angajatorilor care i-ar putea chema la interviuri. Numărul oficial al şomerilor este de 450.000, adică 5% din forţa de muncă.
PREŢURI ON-LINE.
Consiliul Concurenţei va lansa până la sfârşitul acestui an Monitorul Preţurilor, site-ul care va afişa preţurile practicate de principalii retaileri pentru produsele care fac parte din coşul zilnic al populaţiei, a declarat preşedintele instituţiei, Bogdan Chiriţoiu. Monitorul Preţurilor va fi o platformă on-line, care va reprezenta un instrument de monitorizare a preţurilor, prin intermediul căreia clienţii vor putea afla unde găsesc mai ieftin produsele de care sunt interesaţi. În prezent, marii retaileri deţin aproximativ 60% din piaţa de comerţ din România.
CREDIT EURO.
Creditul în euro pentru populaţie – atât cel de consum, cât şi cel imobiliar – s-a prăbuşit spectaculos, bancherii ajungând să vândă acum împrumuturi în euro de numai 15 milioane de euro pe lună, faţă de 200 milioane euro cât plasau în 2010-2011. Cele două momente cheie care au generat această cădere au fost: restricţionarea creditului în valută în 2010-2011 de către BNR şi trecerea programului imobiliar „Prima casă“ la varianta exclusivă în lei din 2012. De asemenea, scăderea puternică a dobânzilor la lei aproape că a egalizat costul unui credit în moneda naţională faţă de unul în euro.
FONDURI UE.
Fermierii români au solicitat 87 milioane euro, fonduri europene. Sumele se încadrează în noul Program Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR) 2014-2020. Numărul proiectelor depuse la nivel naţional pe o parte din măsurile deschise din noul Program Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR) 2014-2020 a ajuns la 1.215, iar valoarea acestora totalizează aproape 87 milioane euro, potrivit datelor furnizate de Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR).
AUTO DE BUSINESS.
Oamenii de afaceri din România au cheltuit în primele 7 luni între 50 şi 80 de milioane euro pe 633 de maşini noi premium, ceea ce înseamnă că în fiecare zi lucrătoare au fost comandate câte trei autoturisme sedan de lux. Modelele sunt majoritatea germane, din segmentele E şi F (clasa mare şi clasa de lux), cu preţuri între 60.000 euro cu TVA şi 200.000 euro cu TVA. Mercedes-Benz Clasa S este cea mai bine vândută maşină în România pentru oamenii de afaceri, cu 141 de unităţi livrate în primele 7 luni.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.