CONTRIBUŢIE PENSIE.
Potrivit ministrului Finanţelor, Anca Dragu, Guvernul va majora anul viitor contribuţiile pentru pensiile administrate privat (Pilonul II) cu doar 0,1 puncte procentuale, la 5,1%, în loc de 0,5 puncte, cum stabilea calendarul, întrucât bugetul pe 2016 nu permite un avans mai mare, pe fondul măsurilor de relaxare fiscală introduse din 2016. Impactul bugetar al majorării contribuţiei cu 0,1 puncte procentuale se ridică la 400 milioane lei. Dacă ar fi fost respectat calendarul, cu o majorare cu 0,5 puncte, impactul s-ar fi situat la 2 miliarde lei.
JOBURI.
Lidl angajează vânzători la Deva, Brad. Cererile de angajare se fac online la adresa https://www.ejobs.ro/user/locuri-de-munca/vanzator-deva-fulltime-fm/715018 (pentru Deva) şi https://www.ejobs.ro/user/locuri-de-munca/vanzator-brad-fm/715016 (pentru Brad).
FĂRĂ PREMII ŞI TICHETE.
Bugetarii nu vor primi nici în 2016 tichete de masă, tichete sau vouchere de vacanţă, premii şi ore suplimentare, tichete cadou sau indemnizaţii la ieşirea la pensie sau trecere în rezervă, din cauza riscurilor de deviere existente pe bugetul din 2016, reiese din proiectul de Lege pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificaţi în cadrul fiscal-bugetar pe anul 2016, publicat pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice.
TRANZACŢIE RECORD.
Compania de stat Nuclearelectrica a vândut la finele săptămânii trecute, în trei tranzacţii, 763.000 de MWh de energie electrică la un preţ mediu de 162 de lei/MWh, ceea ce presupune încheierea de contracte de 123 de milioane de lei, circa 27 de milioane de euro. Este una dintre cele mai mari tranzacţii din acest an făcute de un operator ce activează pe bursa de energie OPCOM (operatorul pieţei de energie şi de gaze naturale din România).
RISIPĂ.
Un raport recent al Curţii de Conturi arată că, din 2006 şi până în 2014, s-au făcut numeroase studii de fezabilitate pentru planuri care nu s-au concretizat. Autostrada Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni, botezată A8, este, de departe, cel mai scump proiect de pe harta României. Studiile de fezabilitate făcute între 2009 şi 2010 au costat 2 milioane de euro. Toate au expirat însă după doar un an. În 2014 au fost refăcute cu un preţ de 15 ori mai mare, adică 33 de milioane de euro. Cu toate astea la Iaşi nu a ajuns, până acum, niciun metru de autostradă.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.