Autorităţile din Municipiul Hunedoara, în speţă primarul şi consiliul local, nu au greşit deloc atunci când pe perioada actualului mandat şi-au făcut din susţinerea Castelului Corvinilor o prioritate. Hulită pe nedrept din motive politicianiste, strategia aşa-numitului “binom primar-deputat” îşi arată deja primele efecte benefice pentru oraş. Spre deosebire de anonimatul în care funcţiona acum patru ani, astăzi Castelul Corvinilor din Hunedoara ocupă loc în portofoliul multor promoteri internaţionali de top în turism.
De ce trebuie ca România să fie următoare destinaţie de vacanţă?
Dacă sunteţi cititorul unuia dintre cele mai cunoscute site-uri din străinătate, Bright Side, veţi afla că un motiv excelent pentru a vizita România este chiar Castelul Corvinilor de la Hunedoara. Dacă aş fi englez, neamţ sau francez şi nu mi-aş fi planificat nimic pentru la vară aş fi curios să văd la faţa locului de ce “cetatea medievală a Hunedoarei este considerată unul dintre cele mai frumoase castele din lume”, fiind situat în „top 10 destinaţii de basm din Europa”.
Investiţii şi joburi, primul efect!
Nu e vorba aici despre investiţiile autorităţilor în reabilitarea celebrului edificiu. E vorba de investiţiile pe care potenţialul turistic extraordinar al castelului începe să le genereze în comunitate. Cifrele sunt stupefiante: în 2015 monumentul medieval a fost vizitat de nu mai puţin de 300 de mii de turişti, lucru care a făcut din Castelul Corvinilor cel mai important generator de venituri la bugetul local, cu peste un milion de euro.
Afluxul masiv de turişti a depăşit însă cu mult capacităţile de cazare din oraş, lucru observat de dezvoltatorii în domeniu. Oportunitatea nouă de a face bani din acest tip de activitate în Hunedoara, a făcut ca şase investitori să ceară deja autorităţilor locale autorizaţie de construire pentru hoteluri în zonă. Perspectiva a şase afaceri noi în domeniul turismului naşte la Hunedoara tot atâtea şanse de angajare pentru piaţa muncii locală.
De la investiţii “serioase”, la “frivolele” plasamente în entertainment
Hunedorenii au fost obişnuiţi zeci de ani cu investiţiile “serioase”, aşa cum se făceau ele în vremea avântului siderurgiei. Chiar dacă mai există încă în oraş o nostalgie pentru cuptoare Siemens-Martin şi laminoare, Hunedoara turistică va trebui să se dezvolte pe o cu totul altă direcţie, care ar putea părea unora frivolă. Hunedoara trebuie să devină, dintr-un oraş taciturn şi monoindustrial, o destinaţie care să aibă cu ce să-şi fidelizeze turiştii. În această viziune cred că trebuie căutată obstinaţia din actualul mandat al autorităţilor locale pentru investiţii în “distracţie”. Pentru că, da!, un ştrand ultramodern, o grădină zoologică modernă, o salbă de evenimente-spectacol în stradă, şi chiar mini-trenuleţul în varianta sa “romantică” împlinesc, toate, primele tuşe din tabloul unui oraş care se deschide spre ospitalitatea căutată de turişti.
Castelul, singur, nu e suficient
Am convingerea că Hunedoara turistică poate salva, economic şi social, fosta cetate siderurgică căzută pradă erei postindustriale. Un lucru este însă clar: castelul singur nu ajunge pentru asta. Plecând de la splendidul monument medieval, transformarea Hunedoarei trebuie să fie spectaculoasă şi radicală în esenţa ei pentru ca efectul pozitiv să fie resimţit în toată comunitatea. Actuala administraţie a construit doar capul de pod al acestei transformări. Pentru ca toate eforturile de până acum să nu eşueze într-un faliment urban, devine axiomatic ca acest sens de dezvoltare să continue. Hunedoara este nevoită să-şi joace viitorul pe o singură carte: oraşul va fi turistic sau nu va fi deloc!
Fara circa 4000 de locuri de munca in activitatea productiva ( care sa permita dezvoltarea ulterioara a serviciilor aferente ) in urmatorii 3 ani Hunedoara se va indrepta spre 25 000 -30 000 de locuitori ! Multumim din inima tuturor politicienilor !