Aşa cum era de aşteptat, translatarea anunţurilor de mică publicitate pe suportul informatic al site-urilor specializate a prins foarte bine la marele public. Mai ales că, faţă de print, ca să se promoveze la început, publicarea oricărui anunţ pe site se făcea fără perceperea unei taxe. După trecerea perioadei de rodaj, unele site-uri de anunţuri au luat decizia taxării anumitor tipuri de anunţuri. Efectele însă nu au fost cele scontate.
Reticenţi la anunţuri plătite
Pentru unul din site-urile de anunţuri, introducerea taxării l-a costat pierderea poziţiei de lider de piaţă. Astfel, potrivit zf.ro, platforma OLX.ro, operată de compania Allegro Online Services România, a pierdut poziţia de lider pe segmentul „autoturisme“ după numărul de anunţuri publicate imediat după introducerea, la finele anului trecut, a plăţii obligatorii pentru publicarea de anunţuri în segmentul auto. La data de 1 februarie OLX.ro afişa 68.917 anunţuri la categoria autoturisme, faţă de peste 70.000 la începutul lunii ianuarie, în timp ce site-ul rival Lajumate.ro, unde publicarea anunţurilor este gratuită, afişa 70.653 de anunţuri, faţă de aproximativ 40.000 în urmă cu aproape o lună de zile. De notat este că platforma OLX.ro a decis să păstreze online în categoria autoturisme şi anunţuri mai vechi de 30 de zile, unele dintre ele datând chiar din luna iunie 2015.
Cât costă un anuţ
La finele anului trecut, preţul minim pentru publicarea unui anunţ în categoria auto la OLX.ro a devenit 4,8 euro la plata cu cardul online şi de 6 euro la plata prin SMS. OLX.ro, cea mai mare platformă de anunţuri de pe piaţa locală, este deţinută de grupul Naspers din Africa de Sud.
Platforma Lajumate.ro este controlată de Intact Media Group.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.