Autostrada Lugoj – Deva. Se va construi un “tunel pentru urşi” lung de 1,6 km

Articolul a fost vizualizat de 1,301 ori

Pe Lotul 2 al autostrăzii A1 Lugoj – Deva vor fi construite două tuneluri, nu trei cum era planificat până acum. Decizia a fost luată recent de către Compania de Autostrăzi, care a hotărât ca două dintre tuneluri să se unească, de fapt, într-un singur tunel mai mare, cu lungimea de circa 1,6 km. Odată făcută această alegere, poate fi începută proiectarea şi apoi scoaterea la licitaţie a proiectului.
tunel autostradaConsiliul Tehnic-Economic (CTE) din cadrul CNADNR a luat o decizie în privinţa secţiunii E2 a Lotului 2 din autostrada Lugoj – Deva, acolo unde acordul de mediu impune realizarea unor tuneluri pentru autostradă, astfel încât noua şosea de mare viteză să nu afecteze fauna din zonă. În presă, tunelurile au ajuns să fie cunoscute drept “tunelurile pentru urşi”, deşi teoretic tunelurile vor deservi autostrada şi autovehiculele, iar fauna va putea trece pe deasupra.
În planurile de până acum, pe această secţiune erau stabilite trei tunele, însă s-a pus proble­ma zonei de circa 400 de metri dintre două tunele, o zonă dificilă din punctul de vedere a reliefului. Din această cauză, Consiliul Tehnic-Economic din CNADNR a decis să unească tunelul 2 de 834 metri şi tunelul 3 de 400 metri lungime într-un singur tunel mai lung, de peste 1,6 km lungime în total.
Potrivit lui Cătălin Homor, directorul CNADNR, proiectarea tunelului va dura circa 4 luni, după care va fi scos la licitaţie. Construcţia ar putea începe cam peste un an, iar durata lucrărilor este planificată să dureze circa 14 luni de zile.
Tunelurile “pentru urşi” au fost adăugate ulterior la proiectul original al autostrăzii, după ce autorităţile de la mediu au decis că se impune modificarea proiectului sau realizarea unor structuri în plus, astfel încât coridoarele naturale de mobilitate a faunei din zonă să nu fie afectate şi secţionate, practic, de noua şosea de mare viteză.
Potrivit lui Homor, restul autostrăzii fără partea de tuneluri, circa 15 km, ar putea fi gata la finalul anului 2016.

About Administrator