Un nou episod de tip “autostradă demolată” se prefigurează şi pe porţiunea de şosea rapidă dintre Deva şi Lugoj. Ca să evite un astfel de episod extrem de jenant şi costisitor, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a decis să facă o expertiză tehnică. CNADNR a anunţat la începutul acestei săptămâni că a semnat un contract de expertiză tehnică în valoare de 133.100 de lei, fără TVA, pentru lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, urmând să obţină date despre calitatea execuţiei acestei porţiuni până în luna aprilie.
Sindromul autostrăzii surpate
Potrivit directorului general al CNADNR, Cătălin Homor, decizia de a contracta expertiza a venit în urma experienţei cu lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie, unde drumul a fost afectat de alunecări de teren.
“După experienţa cu lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie, am hotărât ca pentru lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, km 27+620 – km 56+220, să facem o expertiză tehnică în măsură să ne dea date exacte asupra execuţiei şi calităţii acestui lot. Aşteptăm detaliile expertizei, astfel încât să putem lua deciziile cele mai corecte şi mai bune pentru derularea într-un ritm susţinut a contractului, în vederea finalizării acestui lot”, arată sursa citată.
Ritm de melc în construcţie
Contractul pentru realizarea lotului 2 al autostrăzii Lugoj – Deva a fost semnat în octombrie 2013 şi este încă în faza de construcţie.
Probleme găsite pe Deva – Lugoj
În noiembrie anul trecut, oficiali din cadrul CNADNR declarau că au identificat mai multe probleme de execuţie la acest lot, probleme similare cu cele de pe lotul 3 al autostrăzii Sibiu – Orăştie. Lotul al treilea al autostrăzii Sibiu – Orăştie a fost închis în septembrie anul trecut, între localităţile Sălişte şi Cunţa, din cauza unor crăpături în asfalt, şi va rămâne închis până în iunie, deşi termenul iniţial anunţat de CNADNR pentru remedierea problemelor era decembrie 2015.
Mai trebuie spus că cei care construiesc autostrada Lugoj – Deva, Lot 2 sunt aceeaşi asociere italiană Salini – Impregilo, aceeaşi care a realizat tronsonul cu probleme din autostrada Sibiu – Orăştie. Mai mult, Studiul de Fezabilitate pentru A1 Lugoj – Deva a fost făcut de către aceeaşi firmă care a facut SF-ul pentru lotul închis de lângă Sibiu: firma germană DIWI Consult International.
Lotul 2 din autostradă Lugoj – Deva are o lungime de 28,6 km şi construcţia sa a fost câştigată la licitaţie de către asocierea Salini (Impregilo) – Secol SpA cu o ofertă de 562 de milioane de lei, aproape 50% din cât estimase CNADNR. Şi iată cum se dovedeşte că la construcţia de autostrăzi chilipirul costă mai mult.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.