INFRASTRUCTURĂ. Constructorii autostrăzii Lugoj – Deva, nevoiţi să recupereze întârzierile „de sezon”

Articolul a fost vizualizat de 1,320 ori

Lucrările pe loturile II, III şi IV ale viitoarei autostrăzi Lugoj – Deva au fost reluate în forţă, însă constructorii au întârzieri.

autostrada (1)Autostrada Lugoj – Deva are ca termen de finalizare luna mai a acestui an, potrivit contractelor încheiate între Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi firmele de construcţii. Deşi în prezent se lucrează intens, sunt şanse mici ca lucrările pe cele trei tronsoane aflate în şantier să se finalizeze la termen, iar reprezentanţii CNADNR au precizat, zilele trecute, că speră ca măcar până la sfârşitul acestui an unele dintre proiecte să fie realizate.

“Am venit să văd mai multe şantiere şi, de asemenea, dacă promisiunile pe care le-am auzit cum că lucrările ar putea fi finalizate până la sfârşitul anului au sau nu potenţial de respectare. Mai mult decât atât, consider că nici constructorii nu trebuie să se simtă singuri şi, când spun asta, mă gândesc la colaborarea strânsă în timpul derulării contractului. Tot în cadrul acestei colaborări aş vrea să mai adaug că şi controlul va fi o constantă în relaţia Beneficiar – Antreprenor, condiţie valabilă pentru oricare dintre şantierele în lucru. Am văzut toate loturile autostrăzii Lugoj – Deva. Avem întârzieri atât din culpa constructorului, cât şi din alte culpe independente de voinţa lui, iar împreună facem toate demersurile să deblocăm situaţia”, a declarat Cătălin Homor, directorul general CNADNR, în urma unei vizite pe şantierele viitoarei autostrăzi A1.

Potrivit contractului dintre CNADNR şi constructori, autostrada Deva – Lugoj, loturile II (judeţul Timiş), III şi IV (judeţul Hunedoara şi judeţul Timiş) au ca termen de finalizare luna mai a anului 2016. Primul tronson al autostrăzii, în lungime totală de 100 de kilometri, în judeţul Timiş, a fost dat în folosinţă parţial în decembrie 2013. Licitaţia de atribuire a lucrărilor de proiectare şi execuţie a tronsonului IV al autostrăzii, de 22,1 kilometri, a fost câştigată de asocierea de firme Tehnostrade şi Spedition UMB. De asemenea, contractul de proiectare şi de execuţie al tronsonului III al viitoarei autostrăzi, în lungime de 21,2 kilometri, a fost atribuita asocierii de firme Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA şi Arcadis Eurometudes SA.

About Daniel Guta