CAPITAL STRĂIN.
România avea peste 200.000 de firme cu capital străin, în ianuarie, cu o valoare a capitalului social subscris de peste 42,8 miliarde euro, în prima lună din acest an fiind înmatriculate 350 de noi societăţi, număr mai mic cu 25,21% faţă de aceeaşi lună din 2015, valoarea totală a capitalului social fiind de peste 2,29 milioane euro, se arată în datele Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC). Din punct de vedere al capitalului social, pe primul loc se situează Olanda, cu peste 8,45 miliarde euro (4.766 firme), ţara fiind urmată de Austria, cu circa 4,85 miliarde euro (7.049 firme) şi Germania cu 4,55 miliarde euro (21.138 firme).
IMOBILIARĂ.
Preţurile apartamentelor scoase la vânzare la nivel naţional (noi şi vechi) au consemnat în februarie un salt de 4,5% comparativ cu ianuarie, ajungând astfel să depăşească pragul psihologic de 1.000 de euro pe metru pătrat util, sub care s-au situat începând din mai 2012, se arată într-o analiză Imobiliare.ro. Ca notă de inedit, locuinţele în Cluj au ajuns să fie cotate mai bine decât cele din Capitală.
ABSORBŢIE.
Rata de absorbţie curentă a fondurilor europene era de 63,48% la finalul lunii februarie, iar cea efectivă de 58,86%, pe cadrul financiar 2007 – 2013, potrivit datelor Ministerului Fondurilor Europene (MFE).
TVA MAI SIMPLU.
Noul preşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), Dragoş Doroş, promite simplificarea procedurilor de înregistrare în scop de TVA (formularul 088), simplificarea procedurilor de administrare şi plată a impozitelor şi taxelor şi continuarea implementării programului cu Banca Mondială pentru reforma ANAF, se arată într-un comunicat al Ministerului Finanţelor Publice.
TABLOIDIZARE.
Tabloidul Click este singurul ziar central care a avut o creştere uşoară a vânzărilor medii în ultimul trimestru din 2015, comparativ cu trimestrul precedent, potrivit ultimelor cifre BRAT. Gazeta Sporturilor, Evenimentul Zilei, România Liberă, Adevărul, Ziarul Financiar şi Jurnalul Naţional au avut vânzări relativ constante. Vânzările medii pe apariţie ale principalelor publicaţii (trimestrul IV 2015, trimestrul III 2015): Click (91.423 – 88.840); Libertatea (53.633 – 58.311); Gazeta Sporturilor ( 23.142 – 23.429); Ziarul Lumina (22.136 – 23.429); Evenimentul Zilei (11.878 – 12.003); România liberă (10.630 – 10.562); Adevărul ( 8.774 – 8.906); Ziarul Financiar (6.282 – 6.481); Jurnalul Naţional (4.005 – 4.093).
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.