“Toate instituţiile bugetare din România vor trebui să încarce pe această platformă informaţii despre cheltuielile şi veniturile pe care le au. În acest fel, fiecare dintre noi putem avea acces la bugetele acestor entităţi, putem vedea toţi indicatorii şi sumele aferente”, a explicat Anca Dragu, ministrul Finanţelor, în cadrul unui eveniment destinat promovări acestei platforme informatice.
Transparenţă maximă
Potrivit acesteia, prin lansarea platformei, se urmăreşte creşterea transparenţei în domeniul bugetar, îmbunătăţirea managementului resurselor bugetare şi introducerea unor instrumente de verificare şi control bugetar complet automatizate.
Acces de pe orice computer conectat la NET
Platforma va fi implementată în două etape. În prima, va fi permis accesul la toate informaţiile despre veniturile şi cheltuielile fiecărei instituţii publice, la nivel de detaliu, printr-o interfaţă intuitivă, accesibilă de pe orice calculator sau dispozitiv mobil (tablete, smartphone).
În etapa a doua, care va fi finalizată în două luni, publicul va avea acces la informaţii referitoare la numărul şi structura instituţiilor publice, rapoarte agregate, bugetul aprobat al instituţiei publice, gradul de angajare a bugetului aprobat (contracte semnate), rapoarte financiar-contabile.
În ceea ce priveşte companiile de stat şi regiile autonome, ministrul Finanţelor a precizat că informaţiile despre bugetele acestora vor fi disponibile pe aceeaşi platformă, într-un termen de patru luni.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.