România este ţara din UE cu cel mai performant şi probabil cel mai ieftin Internet de mare viteză. Din păcate, această facilitate importantă nu este folosită nici măcar la jumătate din potenţialul ei.
Şi asta chiar în zona cea mai practică a utilizării Internetului. Deşi pare incredibil, doar 45% dintre firmele din România au website, cel mai prost scor din UE, potrivit datelor publicate recent de Eurostat. Numai 23% dintre antreprenorii români folosesc reţelele sociale, singura ţară cu un rezultat mai slab fiind Polonia, unde însă două treimi din firme au, totuşi, website.
Dacă vorbim despre alte forme de promovare pe Internet, antreprenorii din România stau şi mai prost. Doar 4% din afaceri sunt promovate prin bloguri corporate sau microbloguri, 8% prin platforme de conţinut multimedia, respectiv 3% prin soluţii de tip Wiki.
Media UE este de peste 70 la sută
La nivelul UE, 75% dintre firme au website şi aproape 40% dintre afaceri sunt promovate prin social media (reţele sociale, bloguri, platforme de content-sharing şi wiki). Toate datele sunt reprezentative pentru anul 2015.
Adio site-uri statice!
Companiile renunţă în număr tot mai mare la site-urile statice şi anoste ale deceniului trecut în favoarea aplicaţiilor web care analizează interesele şi comportamentul utilizatorilor, pentru a livra produse sau servicii relevante.
Mijloacele de promovare disponibile pe Internet sunt: campanii de email marketing (email-uri trimise unei baze de potenţiali clienţi), SEM (Search Engine Marketing), campanii de bannere, viral marketing şi nu în ultimul rând promovarea pe reţelele de socializare. Dintre acestea Search Engine Marketing este considerată cea mai eficientă metodă de promovare a unui site pe Internet, dovadă fiind sumele record pe care unele corporaţii le investesc în acest tip de promovare. SEM cuprinde mai multe unelte, dintre care cele mai importante şi cele mai utilizate sunt SEO (Search Engine Optimization) şi PPC (pay per click).
SEO presupune optimizarea site-ului companiei pentru motoarele de căutare. Scopul este ca site-ul companiei să ajungă cât mai sus în rezultatele motoarelor de căutare pe Internet pentru anumite cuvinte cheie. Pay-Per-Click plasează reclama firmei pe site-uri bine ţintite, iar clientul plăteşte pentru fiecare click înregistrat pe reclama sa.
În fine, reţelele de socializare constituie un mediu cu potenţial foarte mare pentru promovarea companiei, având în vedere numărul tot mai mare al utilizatorilor acestor reţele. Această promovare presupune crearea de mesaje care să fie apoi preluate şi redistribuite de alţi utilizatori, astfel încât mesajul să fie cunoscut de cât mai mulţi. Aceste mesaje pot lua forme diferite: clipuri video, imagini, jocuri flash, aplicatii sau chiar mesaje text.
Cu toate că deocamdată mediul de afaceri din România este rămas în urmă la capitolul promovare pe NET, metoda este totuşi într-un trend ascendent, şi noua realitate se impune încet-încet: aceea că dacă nu ai un site interactiv, un cont pe Facebook şi Twitter nu exişti.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.