Săptămâna economică Nr. 691

Articolul a fost vizualizat de 964 ori

AVANSURI.

Garanti Bank urmează trendul băncilor care au majorat avansul minim solicitat pentru creditele cu garanţie imobiliară, în ipoteza aprobării legii privind darea în plată, astfel că cei care vor să ia un împrumut în euro vor necesita un avans de la 25% la 40%, iar valoarea creditului va reprezenta 60% din valoarea garanţiei, în loc de 75%. Prima instituţie de credit care a decis majorarea avansului a fost Raiffeisen Bank (35 % – lei, 40 % – euro) urmată de alte bănci, precum Banca Românească (35% la creditele în lei, 40% la cele în euro), Bancpost (33% pentru împrumuturile în lei şi la 43% pentru cele în euro) şi BRD (50% pentru credite ipotecare în euro, doar în cazul celor contractate pe perioadă mai lungă de 25 de ani).

PROMOVARE PE PLUS.

Fondurile minime necesare pentru promovarea turistică a României se ridică la 5 milioane euro anual, începând din 2017, indică o strategie de marketing, promovare şi reprezentare a României pentru perioada 2016-2020, la care lucrează în prezent Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT). ANT are alocate în acest an două milioa­ne de euro pentru acţiunile de promovare turistică a României, pentru participarea la târgurile internaţionale de profil.

ROMÂNIA SALARIILOR.

Masa salarială totală din România a ajuns anul trecut la valoa­rea de 51,7 miliarde de euro (în creştere cu circa 6% faţă de anul 2014), ajungând la o pondere de 31,2% din PIB, potrivit datelor provizorii publicate de Eurostat, biroul de statistică al Comisiei Europene. Deşi masa salarială a României a crescut în ultimul an, angajaţii români mai au de „recuperat” încă 4,2 miliarde de euro pierdute faţă de anul 2008, când masa salarială a ajuns la 55,9 miliarde de euro, acela fiind cel mai ridicat nivel înregistrat din 2004 până în prezent.

REVIN BENZINARELE.

Vânzările de maşini cu motoare pe benzină au câştigat teren în primele două luni din an, pe măsură ce tot mai mulţi con­structori lansează noi propulsoare mai mici şi cu taxe mai reduse. În total, maşinile pe benzină au reprezentat 43% din to­tal vânzări sau 5.000 de unităţi, în creştere cu 32% faţă de perioada similară a anului trecut, în condiţiile în care piaţa autotu­rismelor a urcat cu 23%. Spre comparaţie, în primele două luni ale anului trecut motoarele pe benzină reprezentau 37% din total vânzări de autoturisme.

About Administrator