Şapte luni amânare la inaugurarea de noi tronsoane pe autostrada Deva – Lugoj

Articolul a fost vizualizat de 1,090 ori

Într-o declaraţie preluată de mass-media, reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România ne-au adus cu picioarele pe pământ în pri­vinţa inaugurării tronsoanelor 3 şi 4 din autostrada Lugoj-Deva. Deşi termenul iniţial de finalizare a lucrărilor pe aceste tronsoane a fost luna mai a acestui an, acest deadline nu poate fi respectat.

Amânare de primăvara până iarna

santier autostrada“În prezent, contractele se află în perioada de execuție. Stadiul fizic aferent lotului 3 al autostrăzii Lugoj – Deva este de 43,08%, iar cel afe­rent lotului 4 este de 44,70%. Estimăm că lucrările aferente lotului 3 și 4 ale autostrăzii Lugoj – Deva se vor finaliza în luna decembrie 2016”, au spus reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România.

Ecoductele, motivul întârzierii

Cei de la Compania Naţiona­lă de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale au precizat că finalizarea loturilor 3 și 4 din cadrul Autostrăzii Lugoj – Deva este condiționată de finalizarea procedurii de rea­lizare a ecoductului de la km 57+710, definitivarea soluţiei tehnice în zona carierei Brănișca şi de autorizația de construire pentru secțiunile C și D din cadrul lotului 4. Ecoductele sunt supra sau subtraversări ale autostrăzilor, în cazul de faţă tuneluri care, pentru această secţiune de drum, au fost impuse de autorităţile de mediu pentru a permite circulaţia urşilor în zonă.
Care este structura autostrăzii pe tronsoane
Lotul 3 din Autostrada Lugoj – Deva are o lungime de 21 de kilometri, valoarea acestui proiect fiind de 580 de milioa­ne de lei. Lucrările au fost începute în noiembrie 2013, fiind derulate de asocierea Teloxim Con SRL – COMSA SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes SA.
Lotul 4 din Autostrada Lugoj – Deva are o lungime de 22 de kilometri și o valoare a proiectului de 420 milioane de lei. Lucrările au fost demarate în noiembrie 2013 de către asocierea Tehnostrade – Spedition UMB.
Lotul 1 al acestui tronson, lung de 27 de kilometri, a fost inaugurat la finele lui 2013, iar la lotul 2, de peste 28 de kilometri lungime, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la aproape 40%, conform datelor de pe site-ul CNADNR.

About Adrian Sălăgean