Într-o declaraţie preluată de mass-media, reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România ne-au adus cu picioarele pe pământ în privinţa inaugurării tronsoanelor 3 şi 4 din autostrada Lugoj-Deva. Deşi termenul iniţial de finalizare a lucrărilor pe aceste tronsoane a fost luna mai a acestui an, acest deadline nu poate fi respectat.
Amânare de primăvara până iarna
“În prezent, contractele se află în perioada de execuție. Stadiul fizic aferent lotului 3 al autostrăzii Lugoj – Deva este de 43,08%, iar cel aferent lotului 4 este de 44,70%. Estimăm că lucrările aferente lotului 3 și 4 ale autostrăzii Lugoj – Deva se vor finaliza în luna decembrie 2016”, au spus reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România.
Ecoductele, motivul întârzierii
Cei de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale au precizat că finalizarea loturilor 3 și 4 din cadrul Autostrăzii Lugoj – Deva este condiționată de finalizarea procedurii de realizare a ecoductului de la km 57+710, definitivarea soluţiei tehnice în zona carierei Brănișca şi de autorizația de construire pentru secțiunile C și D din cadrul lotului 4. Ecoductele sunt supra sau subtraversări ale autostrăzilor, în cazul de faţă tuneluri care, pentru această secţiune de drum, au fost impuse de autorităţile de mediu pentru a permite circulaţia urşilor în zonă.
Care este structura autostrăzii pe tronsoane
Lotul 3 din Autostrada Lugoj – Deva are o lungime de 21 de kilometri, valoarea acestui proiect fiind de 580 de milioane de lei. Lucrările au fost începute în noiembrie 2013, fiind derulate de asocierea Teloxim Con SRL – COMSA SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes SA.
Lotul 4 din Autostrada Lugoj – Deva are o lungime de 22 de kilometri și o valoare a proiectului de 420 milioane de lei. Lucrările au fost demarate în noiembrie 2013 de către asocierea Tehnostrade – Spedition UMB.
Lotul 1 al acestui tronson, lung de 27 de kilometri, a fost inaugurat la finele lui 2013, iar la lotul 2, de peste 28 de kilometri lungime, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la aproape 40%, conform datelor de pe site-ul CNADNR.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.