Reabilitatul DN 7 crapă din nou

Articolul a fost vizualizat de 2,031 ori

Porţiunea reabilitată a Drumului Naţional 7 dintre Nădlac şi Sebeş nu face faţă intemperiilor şi valorilor de trafic. Deşi a fost reabilitat cu peste 600 de milioane de lei între 2007 şi 2010, carosabilul crapă din nou, pe porţiuni de zeci de kilometri, pentru a treia oară de la finalizarea lucrărilor.

Deşi reabilitarea sa a costat 150 de milioane de euro, tronsonul DN 7 dintre Nădlac şi Sebeş nu face faţă nici acum traficului şi condiţiilor meteo

Reabilitarea DN 7 a început în toamna lui 2007, sub oblăduirea lui Ludovic Orban, ministru al transporturilor la acea vreme. Dorinel Umbrărescu, proprietarul companiei Spedition UMB, principalul constructor desemnat să efectueze lucrarea, promitea atunci că vreme de 10 ani nu vor mai fi probleme pe acest drum. “Duminică am mers de la Sibiu la Arad. Gropile au început să apară mai multe prin zona Orăştiei, dar cele mai multe sunt pe porţiunea dintre Deva şi Lipova. E inadmisibil. Şi cât s-a mai lucrat pe drumul ăsta în 2008 şi 2009, că stăteam blocaţi câte două trei ore pentru un drum de Orăştie – Deva. Ca la noi, la nimeni. Cică reabilitezi o şosea, iar şoseaua crapă la un an sau doi dup-aia”, mărturiseşte indignat Ştefan Avram (42 de ani).

“Traficul e de vină”

Reprezentanţii Regionalei de Drumuri Naţionale Timişoara, instituţia care se ocupă de administrarea porţiunii de drum amintite, dau vina pe traficul greu, menţionând că drumul este încă în perioada de garanţie, constructorul urmând să remedieze problemele apărute pe propria-i cheltuială. “Traficul greu reprezintă principala cauză a degradărilor apărute pe acest tronson şi valorile de trafic, în general (între 20.000 şi 35.000 de vehicule pe zi – n.red.). Sectorul de drum se află în garanţie, astfel că reparaţiile vor fi efectuate de constructor, pe cheltuiala lui. DRDP Timişoara a făcut o interpelare în acest sens. Portivit constructorului, astăzi s-a trecut la remedierea degradărilor cu mixtură stocabilă, specifică reparaţiilor efectuate pe anotimp rece. Atunci când vremea o va permite, se va trece la lucrări cu mixtură asfaltică la cald”, se arată în răspunsul remis de Regionala de Drumuri Timişoara.

Probleme mai vechi

Refacerea carosabilului şi lucrările conexe derulate pe cei 270 de kilometri dintre Nădlac şi Sebeş au costat 615 milioane de lei. În ciuda banilor serioşi investiţi, problemele au început să apară încă din toamna lui 2010, culminând în primăvara anului trecut cu mii de gropi apărute în carosabil. În plus, în vara anului trecut, porţiuni bune din drum se transformau în adevărate patinoare pe timp de ploaie, problemă rezolvată cu aşternerea unui strat de criblură după insistenţele poliţiştilor de la Circulaţie, exasperaţi de numărul crescând al accidentelor petrecute în asemenea condiţii. Lucrările efectuate anul trecut “pe garanţie” nu au reuşit să sporească rezistenţa drumului. Gropile apar iarăşi. În urma fenomenului similar semnalat anul trecut, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) spunea că reţeta asfaltului folosit la reabilitare nu a fost greşită “ea fiind aleasă din mai multe variante posibile”, însă specialiştii instituţiei prelevau probe pentru analize de laborator, în urma cărora să se stabilească dacă reţeta a fost respectată sau nu de constructor. Compania nu a publicat însă şi rezultatele analizelor de laborator.

Foto: gropile de pe DN7



Tags: ,

About Ciprian Iancu