Urşii vor avea pasaje “green bridge” pe Autostrada Lugoj-Deva

Articolul a fost vizualizat de 1,061 ori

tuneluritune

 

Ministerul Transporturilor a autorizat vineri construirea ecoductului km 57+710 pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva – sectorul A, valoarea totală a lucrărilor autorizate fiind de peste 17,5 milioane de lei, fără TVA, informează Ministerul Transporturilor.

Construcţia conţine două pasaje de tip ‘green bridge’, două tuneluri şi trei viaducte prin intermediul cărora va fi permisă trecerea faunei de pe o parte pe alta a autostrăzii.

Construcţia ecoductului este amplasată în interiorul ariei protejate Podişul Lipovei – Poiana Rusca, judeţul Hunedoara, pe teritoriul administrativ al comunei Lăpugiu de Jos.

Pe lângă realizarea ecoductului, proiectul prevede şi executarea de lucrări la structura rutieră şi terasamentele aferente, mutări şi protejări ale instalaţiilor, precum şi lucrări de siguranţă a circulaţiei şi de protejare a mediului.

Potrivit MT, acesta este cel de-al doilea ecoduct de tip ‘green bridge’ care primeşte autorizaţia de construire pentru a asigura permeabilitatea mamiferelor mari.

 

Când vor fi gata lucrările

 

Proiectul autostrăzii Lugoj-Deva suferă de întârzieri majore datorită lanțului birocratic de pregătire, avizare și autorizare a lucrărilor de infrastructură din România. În timp ce pe lotul 4 nu există acord de mediu și implicit autorizare de construire la 3 ani de la semnarea contractului (pe 11 din cei 22km), pe lotul 3 este nevoie de autorizarea suprafețelor de teren expropriate suplimentar și de realizarea unei descărcări temporare lângă comuna Holdea pentru ca autostrada să devină utilizabilă. Din păcate cu fiecare lună care trece fără obținerea aprobărilor menționate scad vertiginos șansele de a avea autostradă continuă de la Sibiu la Nădlac la finele anului 2017 (neluând în calcul porțiunea tunelelor de pe Lugoj-Deva lot 2). Practic, Lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, respectiv secțiunea Dumbrava-Margina, este singura dintre puținele porțiuni de autostradă cu șanse reale de inaugurare la sfârșitul anului 2016.

 

Procente de realizare

 

Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj — Deva (km 27+620 — km 56+220) se află la 38,59% fază de execuție, iar antreprenorul lucrării este Asocierea SC Salini Impregilo SPA și SECOL — Societa Edile Construzioni e Lavori — Societate pe Acțiuni.

Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj — Deva (km 56+220 — km 77+361) a fost executat în proporție de 43,08%, constructorul fiind Asocierea SC Teloxim Con SRL — COMSA SA — Aldesa Construcciones SA — Arcadis Eurometudes SA.

Lotul 4 al Autostrăzii Lugoj — Deva (km 77+361 — km 99+500) este realizat în proporție de 44,70%, iar antreprenorul lucrării este Asocierea SC Tehnostrade SRL — SC Spedition UMB SRL.

 

Autostrada Bucureşti-Nădlac, stadii

Tronson Stadiu Inaugurare
1. Bucureşti-Piteşti În exploatare 1972, 2007
2. Piteşti-Sibiu Planificat, centura Sibiului în exploatare Dec. 2010, 2020-2021
3. Sibiu-Orăştie În exploatare Dec. 2013, Nov. 2014 (lot 3 închis temporar)
4. Orăştie-Deva În exploatare Dec. 2012, Mai 2013
5. Deva-Lugoj Parţial în exploatare, restul în execuţie Dec. 2013, Dec. 2015, 2016, 2017
6. Lugoj-Timişoara În exploatare Oct. 2012, Dec. 2015
7. Timişoara-Arad În exploatare Dec. 2011, Iun. 2012
8. Arad-Nădlac În exploatare Dec. 2014, Iul. 2015

 

About Administrator