Nou “ambiţ” al autorităţilor, 1000 de kilometri de autostradă

Articolul a fost vizualizat de 884 ori

autostrada

România ar putea finaliza 260 de noi kilometri de autostradă în 2016 şi 2017, pe baza stadiilor de execuţie de pe diversele şantiere. Astfel, reţeaua naţională va ajunge la aproape 1.000 de kilometri la finalul anului viitor, În prezent, România are 733 de kilometri de autostradă, însă în acest bilanţ este inclus şi lotul de 22 de kilometri al autostrăzii Sibiu-Orăştie, închis la zece luni după inaugurare pentru grave deficienţe. Potrivit lui Cătălin Homor, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), acest lot va fi dat în folosinţă în luna septembrie a acestui an, după ce lucrările de remediere vor fi finalizate. Pe lângă acest lot cu probleme, în 2016 şi 2017 există mari şanse să fie finalizate lucrările la alţi 260 de kilometri de autostradă.
Printre cele mai importante autostrăzi care ar putea fi terminate până la sfârşitul anului viitor este Lugoj-Deva, cu o lungime de 100 de kilometri, care reprezintă bucata lipsă dintre Sibiu şi Nădlac pe autostrada A1.
Lucrările au fost întârziate mai mulţi ani din cauza unor dificultăţi legate de obţinerea avizelor de mediu pentru ecoductele destinate trecerii urşilor şi pentru peşteri de lilieci.
„Lugoj-Deva este în mare parte blocat pentru că nu există autorizaţii de construire. Facem eforturi să le obţinem, suntem condiţionaţi de obţinerea acordului de mediu şi de existenţa unor peşteri de lilieci care ba sunt, ba nu sunt. A apărut, în mod surprinzător, şi un culoar de migraţie a urşilor, pentru care am implementat două tuneluri, secţiune care se află în proiectare, urmând a fi scoasă la licitaţie”, a spus Homor.
În cazul Autostrăzii Sebeş-Turda (A10), care leagă autostrăzile A1 şi A3, dacă nu vor exista întârzieri, ar putea fi finalizate loturile 2, 3 şi 4, cu o lungime cumulată de 53 de kilometri, din totalul de 70 al autostrăzii.
În 2017 ar trebui să fie terminaţi şi 47 de kilometri din autostrada Târgu Mureş – Câmpia Turzii, parte din Autostrada A3. Aici, termenul de execuţie este de 12 luni, iar lucrările ar trebui să înceapă în septembrie.
Un alt segment cu şanse de a fi terminat în următorul an şi jumătate este unul de 30 de kilometri între Suplacu de Barcău şi Borş, parte din A3.
Pe acest sector, unde a lucrat firma Bechtel, lucrările sunt finalizate în proporţie de peste 50%.
Tot pe autostrada Transilvania ar putea fi deschise tronsoanele Nădăşelu – Mihăieşti, de 16,8 km, şi Gilău-Nădăşelu, 8,7 km, ultimul fiind în stadiu avansat de realizare.
Pentru segmentul Nădăşelu – Mihăieşti, partea de proiectare va începe în acest an.

About Administrator