Şeful Companiei de Drumuri, Cătălin Homor, anunţă din nou planuri pentru autostrăzile din România. Domnia sa crede că în următorii ani vor exista o mie de kilometri de autostrăzi finalizați în România, iar despre Lugoj – Deva spune că va fi gata integral anul viitor.
În ultima asemenea ieşire publică a şefului Comaniei de Drumuri, acesta promite că România va avea 1.000 de kilometri de autostradă până în 2018. Pe listă se află şi Lugoj – Deva, autostrada oprită şi repornită deja de atâtea ori din cauza lipsa autorizaţiilor de tot felul. Totuşi, spune Homor, această autostradă va fi în sfârşit gata în 2017. Deocamdată, e posibil să se deschidă circulaţiei doar 15 kilometri, deşi şi despre acest termen șeful CNADNR spune că „probabilitatea de a fi daţi traficului este spre 100%”. Deci nu e chiar-chiar sigur.
Demolata în septembrie?
Pentru acest an se speră la finalizarea a 66 de kilometri de autostrăzi inclusiv aceşti 15 kilometri menţionaţi, spune Homor, plus celebra autostradă demolată între Sibiu şi Orăştie.
„Dacă discutăm de Sebeş – Turda, loturile 3 şi 4 sunt într-o fază destul de avansată. Posibilitatea de a fi deschişi la finalul anului există, dar cea mai mică influenţă negativă… vremea… plouă două săptămâni… ne duc lucrările în anul viitor. Mai avem Lugoj – Deva care este în execuţie – 15 kilometri, probabilitatea de a fi daţi traficului este spre 100%”, a spus Cătălin Homor, directorul general al CNADNR, citat de Digi.ro.
Liliecii, cea mai mare supărare
Celebra peşteră cu lilieci produce cea mai importantă stagnare în munca drumarilor, aceasta împiedicând emiterea unei autorizaţii de mediu.
„Pe Lugoj-Deva avem și celebra peșteră ce împiedică emiterea acordului de mediu pentru emiterea autorizației de construire. În momentul de față subiectul e într-o mișcare destul de accelerată. Este o chestiune de timp până primim autorizația. Noi estimăm că în a doua decadă a lunii septembrie să avem autorizația pe masă. În aceste condiții cei 15 km vor fi finalizați și dați traficului”, a mai declarat directorul CNADNR, Cătălin Homor.
Trebuiau să fie gata
Lotul 2 din Lugoj – Deva a avut semnarea contractului de execuţie în decembrie 2013, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în ianuarie 2014. Finalizarea lucrărilor era programată în iulie 2016, dar a fost amânată, după ce a fost impusă realizarea celebrelor ecoducte. Valoarea ofertată a lucrărilor a fost de 423 de milioane de lei. Contractul de execuţie pe lotul 3 a fost semnat în mai 2013, iar valoarea licitată a lucrărilor a fost de 579 milioane de lei. Finalizarea acestui lot ar fi trebuit să aibă loc în mai 2016. Lucrările la tronsonul patru sunt începute din 2013 şi ar fi trebuit finalizate în luna mai a anului în curs.
Valoarea lucrărilor la acest tronson este de 420 de milioane de lei.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.