JURNAL VIRTUAL – Drumul minciunilor

Articolul a fost vizualizat de 1,008 ori

Consiliul Județean Hunedoara nu a mai realizat de un deceniu vreun proiect de modernizare a șoselei Hunedoara – Deva, în schimb reprezentanții instituției au oferit răspunsuri contradictorii cu privire la motivele care au dus la această situa­ție.

Pentru că e unul dintre cele mai importante și circulate drumuri județene ale Hunedoarei, iar starea de degradare în care se află este revoltătoare pentru mulți dintre cei care îl folo­sesc zilnic, în luna iulie am solicitat în scris un răspuns autorităților județene la întrebarea de ce acești zece kilometri ai șoselei nu au mai fost incluși într-un proiect de modernizare – pe fonduri europene, așa cum se mândreau în anii trecuți cei de la Consiliul Județean Hunedoara. Am primit răspunsul după trei săptămâni în care am insistat de mai multe ori ca funcționarii instituției să își facă treaba.

Mi s-a spus, pe scurt, că tronsonul Hunedoara – Sântuhalm nu a fost inclus în proiectul de reabili­tare a Drumului Județean 687, depus la Agenția de Dezvoltare Regională Vest, deoarece lucrările au fost finalizate la sfârșitul anului 2009, iar, în concluzie, nu a mai fost întocmit un proiect de reabilitare al tronsonului rutier. Din răspunsul evaziv al angajaților instituției, care nu s-au simțit răspunzători de a detalia situația, am înțeles că planurile din trecut de modernizare care prevedeau chiar și construcția a cinci sensuri giratorii erau doar niște „oferte electorale” nerealizabile.

Zilele trecute, funcționarii au revenit asupra problemei șoselei Hunedoara – Deva cu o altă abordare, informând, prin vocea unei publicații on-line, că sectorul de drum județean în cauză nu a mai fost inclus pe lista proiectelor de modernizare a drumurilor finanțate prin POR 2014-2020, deoarece „(…) Primăria Hunedoara a beneficiat de finanțare în cadrul Programului Opera­țional Regional 2007-1013 pentru Proiectul Reabilitare DJ687 Sântuhalm – Hunedoara – Călan”.

Nu am reușit să aflu ce se află între parantezele menite să trunchieze răspunsul celor de la Cosiliului Județean, în schimb și acest răspuns m-a revoltat. Oare când au mințit cei de la Consiliul Județean Hunedoara? Când mi-au transmis mie că nu au mai făcut vreun proiect de moder­nizare a șoselei pentru că drumul era deja reabilitat din 2009? Sau mai recent, în articolul din publicația on-line, care ne spune că vina i-ar aparține fostei administrații din Hunedoara, care „s-a grăbit” să reabili­teze doi kilometri din drumul județean, la ieșirea din municipiu, pe fonduri de la Uniu­nea Europeană, fără a mai ține cont de planurile Consiliului Județean Hunedoara.

Oricare ar fi răspunsul „corect”, dacă există așa ceva, minciunile unor func­ționari menite să le ascundă incompetența și lipsa de soluții sunt revoltătoare. Nici măcar planurile fanteziste ale liniei de troleibuze sau autobuze electrice de pe ruta Hunedoara – Deva, lăudate ani în șir în presa locală, nu le mai pot acoperi. În realitate, cei care circulă pe șoseaua Hunedoara – Deva pot simți degradarea care face carosabilul aproape impracticabil pe unele porțiuni, valurile de asfalt, canalele supranivelate, lipsa indicatoarelor rutiere, a unor piste pentru bicicliști – deși fabrica de biciclete este chiar la capătul drumului – și numeroase alte inconveniențe. Și nu sunt puțini cei care se plâng de starea acestui drum județean și spun că el reflectă întru totul „respectul” pe care autoritățile județului îl au față de locuitorii municipiului Hunedoara. Pentru că dacă am putea vorbi într-adevăr de respect, atunci șoseaua, tot mai aglomerată, ar fi fost măcar trasată în dreptul unor treceri de pietoni. Cert este că, deocamdată, cei circa zece kilometri ai drumului Hunedoara – Deva nu vor fi reabilitați prin fonduri de la Uniunea Europeană.

About Daniel Guta